Hodně se hovoří o tzv. SmartHome, kde je možné na internet propojit kdeco od televize až po systém topení. V této oblasti je činná řada insurtech projektů. Nicméně nejen v privátní zóně, ale i ve firmách lze už nasadit chytrá řešení s využitím internetu věcí. A neděje se to tak zřídka, jak ukazují nové statistiky EU za loňský rok.
Mohlo by vás zajímat: 4P v zemědělství: Pojištění, podpora, průzkum a proměna
V každé třetí rakouské firmě internet věcí funguje
V průměru Evropské unie používá chytré přístroje, zařízení a systémy 18 % firem. Ty jsou kontrolovány nebo řízeny přes internet a spadají tedy pod obecné označení „internet věcí“. Do analýzy Eurostat byly započteny jen podniky minimálně s 10 zaměstnanci, a studie nepodchytila tento jev ve 4 zemích: Německu, Řecku, Irsku a v Lucembursku. Ukázalo se, že v Rakousku je využití internetu věcí silně nadprůměrné: Každá třetí firma podle Eurostatu disponuje takovými zařízeními a systémy.
Nejčastěji systémy hlídají optimalizaci spotřeby energií ve firemních objektech (19 %). Relativně často se vyskytují i senzory pohybu zaznamenávající přesuny vozidel a produktů. A „ve službě“ jsou i údržbové senzory hlídající stroje nebo vozidla, aby včas dostaly potřebný servis (11 %). Nápadně vyšší je i podíl firem, které mají více než jen jediné zařízení nebo aparát napojený na internet: v Rakousku jich je 28 %, zatímco průměr EU hovoří jen o 7 %.
Mohlo by vás zajímat: Nová rizika vchází do dveří! Pojistná ochrana se přizpůsobuje
Větší podnik, více řešení
Rozdílně vypadalo loni nasazení internetu věcí podle velikosti podniku. Eurostat vsadil na rozdělení malá firma (10-49 zaměstnanců), střední firma (50-249 lidí) a velká firma (nad 250 zaměstnaných). V Rakousku se ukázalo, že čím je firma větší, tím více využívá internet věcí. U malých podniků to bylo 29 %, u středních už 44 % a u velkých 58 %.
V jediném ohledu se EU rovnala číslům v Rakousku: šlo o senzory nebo kamery řízené přes internet ke zlepšení zákaznického servisu a ke sledování klientských aktivit. Tato chytrá zařízení umí rovněž nabídnout zákazníkům individuální a personalizovaný zážitek. Tato řešení jsou shodně v průměru EU i Rakouska rozšířena zatím jen u 5 % firem. Ve všech ostatních druzích konkrétních chytrých řešení vyhrálo Rakousko nad průměrem EU.
Komentáře
Přidat komentář