U 73 % pojistníků ve světě a u 75 % pojistníků v Německu patří klimatická změna mezi tři jejich největší starosti. Pojistitelé napříč světem sdílejí toto hodnocení svých klientů. 40 % pojistitelů považuje klimatickou změnu za nejvyšší prioritu. Mezi největší výzvy patří ještě pojistitelnost a ziskovost. Také němečtí pojistitelé si dělají starosti s pojistitelností, po níž hned následují regulatorní náklady. Mezi tři největší rizika však zatím nezařazují na rozdíl od globálního pohledu klimatická rizika, nýbrž geopolitická a operativní rizika, jako například nedostatek pracovních sil.
Úspěch v udržitelnosti budou mít podle Capgemini ti pojistitelé, kteří budou disponovat silným systémem governance (správa a řízení), budou z dat získávat spolehlivé poznatky a budou se koncentrovat na prevenci rizik. Navíc musejí zvýšit svoji odolnost tím, že rovněž v upisování a investování vsadí na udržitelnost.
Mohlo by vás zajímat: Jaroslav Besperát: Mám v genech nebojácný přístup k řešení krizí všeho druhu
Pokud jde o přírodní katastrofy, tak v komentáři portálu versicherungswirtschaft-heute.de se uvádí, že hodnota pojištěných škod za posledních 30 let narostla 3,6krát a hodnota nepojištěných škod se zdvojnásobila. Na jedné straně je to prý problematické, ale na druhé straně se také jedná o příležitost, aby se pojistitelé nově orientovali a klientům v tomto dynamickém prostředí poskytovali optimální poradenství. K tomu, aby se skutečně posílila klimatická odolnost, musejí pojistitelé podle Capgemini nově koncipovat svoje podnikatelské modely a najít rovnováhu mezi prevencí rizik a řízením rizik. Autoři výše uvedené studie pobízejí pojistitele, aby si znovu důkladně promysleli současné modely oceňování rizik, zavedli v širokém měřítku prevenci rizik a vytvořili odolné ekosystémy, a to nad rámec výluk a odprodejů.
Mohlo by vás zajímat: PwC: Zájem o top manažery zodpovědné za udržitelnost roste
Studie končí třemi praktickými doporučeními k akci. Pojistitelé by měli integrovat klimatickou odolnost do svých strategií udržitelnosti, přidělit špičkovým manažerům jasnou agendu a vyjasnit či dohodnout zodpovědnost i odpovědnost. Kromě toho je v pojišťovacích podnicích třeba nově definovat technologickou strategii, aby se inovace produktů, klientský zážitek a sociální zodpovědnost dostaly do centra pozornosti.
Komentáře
Přidat komentář