Maďarská národní banka stopla produkt pojišťovny NOVIS


			Maďarská národní banka stopla produkt pojišťovny NOVIS
21.11.2019 Zahraničí

Maďarská národní banka (MNB) oznámila rozhodnutí pozastavit distribuci produktu životního pojištění  společnosti NOVIS, regulační orgán totiž zjistil několik problémů, které by mohly ovlivnit řadu maďarských zákazníků.

Maďarská národní banka zjistila, že produkt "SENSUM Eletbiztositas" od společnosti NOVIS uváděl zavádějící informace o ukazatelích výkonnosti smlouvy. MNB uvedla, že ukazatel celkových nákladů  byl vypočten pomocí pochybných metodologických postupů, které ukazovaly nižší náklady a pravděpodobně nereálně vysoké data splatnosti; rovněž bylo velmi obtížné porovnat produkt s jinými podobnými produkty na trhu.


Mohlo by vás zajímat: UNIQA posílila ve 3Q téměř o 9 %. Kolik smluv má ve kmeni?


V rámci příslušného opatření MNB dočasně pozastavila distribuci produktů od společnosti NOVIS až do ukončení inspekce. MNB uvedla, že klienty společnosti se toto rozhodnutí v žádném ohledu nedotkne. Slovenská společnost NOVIS vstoupila na maďarský trh v roce 2014 a nabízí přeshraniční pojistné řešení v souladu s právními předpisy EU o volném pohybu služeb. V červenci roku 2018 MNB pozastavila pět produktů životního pojištění od společnosti NOVIS kvůli podobným problémům týkajících se informací a prognózy vývoje smluv předložených zákazníkům.

Problémy NOVIS v Česku

Začátkem října už došlo k úplnému ukončení všech marketingových, distribučních a prodejních aktivit produktů společnosti NOVIS s názvem Wealth Insuring a OK Universum v České republice. „Dôvodom je najmä výrazné zúženie možného cieľového trhu našich produktov, na klientov s rozsiahlymi znalosťami a skúsenosťami s finančným trhom tak, ako si to vyžaduje aplikácia IDD vo vzťahu k našim produktom.To však nie je v súlade s našou stratégiou, pretože NOVIS sa usiluje ponúkať atraktívne poistné produkty pre oveľa širší cieľový trh. Z tohoto dôvodu ponúkneme na českom trhu nový produkt alebo produkty, pričom vzhľadom na špecifiká českého trhu zvažujeme najmä čisto rizikový produkt alebo produkty," poskytla pojišťovna portálu oPojištění své vysvětlení. 


Mohlo by vás zajímat: Česká národní banka reaguje na ZDPZ: Záznam z jednání


„Klienti nepocítia žiadny negatívny dopad rozhodnutia o pozastavení predaja spomenutých produktov a môžu naďalej využívať všetky s nimi spojené služby. Práve naopak, spolu s ďalšími klientmi v iných krajinách sa môžu tešiť na zvýšenie kvality starostlivosti, keďže pracujeme na modernom klientskom portáli, vďaka ktorému budú môcť sledovať a spravovať svoje poistné zmluvy. Časový plán pre nový produkt alebo produkty ešte nie je pevne stanovený, ale na príprave nového, čisto rizikového produktu už intenzívne pracujeme," dodali zástupci pojišťovny závěrem.

Zdroj: oPojištění.cz XPRIMM

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články