Současně také Němci očekávají, že německé pojišťovny v konkurenčním boji se zahraničními hráči ztratí půdu (53 % respondentů), a dokonce že četné tradiční značky pojištění zcela zmizí (52 %). Už 29 % respondentů si umí představit, že by sjednalo své pojištění u některé velké mezinárodní digitální firmy.Ve věkové skupině 18-29 let je tento podíl se 42 % podstatně vyšší. Každý jedenáctý respondent (celkem 9 %) by uzavřelo pojištění ve startupu, pokud by prokázal být zvláště inovativní. V nejmladší věkové skupině 18-29 let se takto vyjádřilo 18 % oslovených.
Mohlo by vás zajímat: Tahle země je pro starý!
Na otázku, jaká jsou podstatná kritéria pro uzavření pojištění, odpovídali dotázaní nejvíce v tomto pořadí: šíře krytí a plnění (99 %), nízké pojistné (98 %) a individuálně přizpůsobené produkty (98 %). Za těmito faktory se umístily také široký výběr sazeb (96 %), jednoduchá přehledná nabídka (96 %) a krátká a flexibilní doba trvání smlouvy (94 %). Pro 82 % spolkových občanů hraje významnou roli dobré hodnocení služby v testech. Věhlas známé značky naproti tomu klesá: i když je podstatná pro 70 % respondentů, podobně důležitá jsou nyní už i možnost vyplnit návrh na pojištění kompletně on-line a možnost získat nabídku on-line (68 %).
Mohlo by vás zajímat: Postřehy Evy Gmentové: Kde jsi zdravý rozume aneb slepice ve volném výběhu…
Silná digitální kompetence u vlastního pojištění (68 %) je navíc hodnocena výše než podrobné osobní poradenství (57 %) nebo i domácí návštěv poradce (56 %), stejně jako klientské věrnostní programy (56 %). Místní kamenné pobočky jsou důležité už jen pro 39 % oslovených respondentů. 65 % dotázaných míní, že vznikne silná on-line platforma pro pojištění, jež na sebe strhne velký tržní podíl. Přitom myslí hlavně na digitální platformy jako Amazon, Apple a Google. Podle 53 % respondentů sehrají do budoucna hlavní roli na pojistném trhu.
Komentáře
Přidat komentář