Německé on-line pojišťovny často neposkytují poradenství klientům


			Německé on-line pojišťovny často neposkytují poradenství klientům
11.4.2019 Zahraničí

Osobní poradenství se nezdá být u německých on-line pojistitelů tou klíčovou kompetencí. V současné době na 90 % pojišťoven nabízí svá pojištění rovněž na internetu. A 20 % z nich neposkytuje žádné on-line poradenství ke svým produktům. Dokonce 14 % požaduje od svých zákazníků explicitně souhlas s tím, že nebudou žádné poradenství požadovat.

Jak ukazuje aktuální studie společnosti 67 rockwell ve spolupráci s katedrou pojišťovnictví při vysoké škole v Dortmundu, existují podstatné rozdíly mezi jednotlivými odvětvími. Například jen 17 % pojistitelů poskytujících rizikové životní pojištění nabízí také on-line sjednání. To je ale možné jen s předchozím výslovným vzdáním se poradenství. A podobná čísla lze sledovat i u jiných druhů krytí:

  • Doplňkové zubní pojištění: 55 % subjektů poskytuje i on-line uzavření smlouvy, z nichž 30 % nepodává ke svému produktu žádné poradenství. Naopak 10 % k on-line pojištění i poradí. A 20 % vyzve klienty, aby podepsali, že jsou si vědomi skutečnosti, že k pojištění nedostanou žádná doporučení a doplňkový poradenský servis.
  • Pojištění aut: 54 % pojišťoven má své produkty dostupné i on-line. 30 % z nich provozují tento byznys bez poradenství, u 20 % z nich se musíte tohoto požadavku výslovně vzdát.
  • Pojištění domácnosti: 60 % společností má své produkty i na webu. 30 % Z nich je bez poradenství, 20 % dokonce požaduje písemně závazek klienta, že ho nebude žádat.

Mohlo by vás zajímat: ČBA: Zkoušky odborné způsobilosti zvládlo více než 46 tisíc poradců


Zkoumání byly rovněž podrobeny srovnávače: Podle závěrů studie nabízejí kromě porovnání pojištění také přímé on-line sjednání. Nebylo zjištěno, že by ale některý z analyzovaných portálů vyžadoval souhlas s neposkytnutím poradenství. Přesto 4 z 10 tyto služby klientům neposkytuje.

„Spotřebitelé nejsou v tomto obchodu na dálku v rámci odvětví pojištění ještě dostatečně chráněni. EU zde vytýčila regulaci IDD, v rámci níž zavazuje pojišťovny, aby jednaly v nejlepším možném zájmu klienta. Ale tato pravidla zatím dodržuje jen málo německých pojišťoven,“ komentoval závěry studie Tim Braasch, vedoucí studie a šéf agentury 67rockwell.

A to má dalekosáhlé dopady: „Je zarážející, že přes enormní investice do digitalizace dokáže jen pár pojišťoven nabídnout na internetu zákazníkovi úplnou cestu k návrhu na vhodné pojištění a k jeho sjednání podle všech právních předpisů. Pojišťovny a zprostředkovatelé by si měli uvědomit, že takový postup jim může za určitých okolností přinést doslova sériové problémy,“ uzavírá závěry analýzy Tim Braasch.

Zdroj: be.invalue.de

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články