Německé pojišťovny se brání informační povinnosti


			Německé pojišťovny se brání informační povinnosti
15.4.2008 Zahraničí

Svaz, který zastřešuje německé pojišťovny – Gesamtverband der Deutschen Versicherungwirtschaft (GDV), oznámil, že pracuje na vytvoření právního rámce pro účely splnění informační povinnosti vůči klientům. Jedním dechem GDV ale kritizuje skutečnost, že velký počet vyžadovaných informací a detailů nepřispěje k požadované přehlednosti a informovanosti. Vzhledem k tomu údajně nebude dosaženo tolik požadované transparentnosti. Vzrostou náklady na administrativu, ale přínos pro zákazníky bude minimální.

 

Zástupci svazu zdůrazňují, že již od března roku 2006 Svaz pracoval na vlastních návrzích, které by přispěly ke zvýšení vyšší transparentnosti pojistných produktů. Tyto návrhy také předložil. Díky tomu by měl Každý klient k dispozici přehledné a stručné informace o produktu a také by si ujasnil, co je smyslem a cílem nabízeného pojištění.

 

Obchodní ředitel GDV Dr. Jörg von Fürstenwerth kritizoval nařízení o povinné informační povinnosti vůči klientům s tím, že se zvýší administrativní náklady a současně se sníží výnosy z pojistných smluv. Mimochodem, ve Velké Británii již takové věci praktikují s tím, že se tak snižují výnosy. Celou akci proto nazvali „Redukcion in Yield“.

 

Zavázat celé jedno odvětví svévolně k povinnosti oznamovat absolutní náklady v eurech je pro životní pojišťovny významnou nevýhodou v konkurenčním boji, tvrdí vedení GVD.

 

Se zavedením povinné informační povinnosti se stanou součástí nákladově transparentních konceptů pro spotřebitele další administrativní náklady (což klienti těžko poznají a nikdo se o tom zmiňovat nebude). GDV i přes protesty dál trvá na tom, že produkty musí být spotřebitelsky orientované, což umožňuje princip srovnatelnosti všech produktů.

Zdroj: Gesamtverband der Deutschen Versicherungwirtschaft

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články