Podle Elona Muska se stane vyřízení škody po havárii vozu „sladkým snem“


			Podle Elona Muska se stane vyřízení škody po havárii vozu „sladkým snem“
15.6.2022 Zahraničí

Na výroční konferenci k hospodaření Tesly bylo ze strany CFO Zachary Kirkhorna řečeno, že je ještě brzy sdílet podrobnosti z finančního výsledku programu pojištění. Namísto toho se vedení soustředilo na domácí i mezinárodní plánovanou expanzi a ideu, že pojištění Tesla dělá z amerických silnic bezpečnější místo. Kromě toho se Elon Musk věnoval i problematice likvidace pojistných událostí a její optimalizaci v zájmu klientů.

Podle Kirkhorna očekává Tesla, že do konce tohoto roku bude největším pojistitelem aut značky Tesla. Kromě toho hodlá ve stejném termínu poskytnout možnost využít pojistné schéma aplikující v reálném čase data o jízdách až 80 % amerických zákazníků této značky. Poté se podle slov CFO hodlá Tesla soustředit na zahraniční expanzi. V současné době je značkové pojištění Tesla dostupné celkem v 8 amerických státech.


Mohlo by vás zajímat: Kooperativa, ČPP a ERV se vrací na výsluní v anketě Pojišťovna roku 2021


Jak se Musk i Kirkhorn na konferenci zmínili, pojištění a jeho atributy se pro ně staly „skutečnou vášní“ a je pro ně důležitější než jeho ekonomická čísla. Chtějí ušetřit peníze svým zákazníkům a současně zvýšit bezpečnost na silnicích. Úsporu potvrzují na sociálních sítích už klienti z Virginie, Colorada a Oregonu. Podle Muska vede přehled o vlastním řízení auta v reálném čase motoristy k bezpečnější a pozornější jízdě. Přitom jsou si vědomi, že to ovlivní cenu pojištění. To povede podle Muska k trvalejší změně jízdních návyků a změně přístupu.

Zpětnou vazbu sbírá ale i samotná Tesla. Z každé nehody auta své značky shromažďuje data o tom, kolik co stojí. To vede k tomu, že je výrobce schopen změnit tvar nebo design automobilů s cílem minimalizovat pravděpodobnost kolize a náklady na opravy havarovaných aut. Zástupci Tesly se zamýšlí nad tím, jak je možné snížit škodní frekvenci a dále zmenšit rozsah škod na autě. A také nad tím, jak postupovat, aby opravy havarovaných vozidel byly co nejrychlejší. Musk se zmínil o tom, že ambicí je zcela změnit současnou praxi po nehodě, kdy je někdy třeba čekat měsíc na vyřízení a kalkulaci škody v pojišťovně. Podle něj by vůz měl být opraven ideálně tentýž den, kdy došlo k jeho nehodě. To by přispělo k celkové makroekonomické efektivitě.


Mohlo by vás zajímat: Abeceda pojištění majetku s Pillow: B jako Budova


Kirkhorn k tomu podal širší výklad: „Naše škody vyřizujeme interně. Dostaneme-li notifikaci, že došlo k havárii, už pracujeme na přípravě odhadu. A s podporou zákazníka můžeme využít hned naše „kolizní centra“ (servisy) k provedení opravy. Je to end-to-end transparentní proces. A v rámci něho můžeme identifikovat nevýhodné vícenáklady a neefektivnost. Tyto informace předáváme našemu engineeringu a týmu zabývajícímu se software, aby hned aktualizovaly a zlepšily produkt.“ A Elon Musk dodal: „To snižuje náklady na pojištění, zvyšuje spolehlivost produktu. A je to uzavřený okruh opakujících se opatření.“

Podle Muska tento postup přispívá z lepší zákaznické zkušenosti, protože dojde-li k nehodě, nenásleduje žádná diskuse. K opravě dojde ihned. Takže zákazník nemusí podstupovat dohady nejprve s pojišťovnou, pak s likvidátorem při kalkulaci škody, a ještě se servisem. To podle něj může být noční můrou, zatímco Tesla se zažitou praxi snaží nahradit „snem“ jménem Tesla pojištění.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

werfwerer

asdfsd,  15. 6. 2022

<a href="https://google.com">::</a>

sdfdsfsd

dsfsdf,  15. 6. 2022

dsfsdf

RSS

Související články