Podniková penze v Německu je druhým nejvýznamnějším příjmem ve stáří


			Podniková penze v Německu je druhým nejvýznamnějším příjmem ve stáří
22.2.2019 Zahraničí

Podle studie společnosti Aon staví němečtí zaměstnanci zabezpečení na stáří na podnikovém důchodu jako bezpečném pilíři. Jsou přitom spokojeni s nabídkou ze strany svých zaměstnavatelů.

Penze vyplácená německým pracujícím ve velkých podnicích je velmi významnou složkou zabezpečení na seniorskou etapu života. Náleží jí hned druhé místo ve zdrojích příjmů pro stáří za zákonem stanovenou státní penzí. To je jeden z výsledků reprezentativní ankety poradenské a servisní společnosti Aon. Dotazováno bylo 1000 zaměstnanců velkých německých firem, které dávají práci více než 10000 osobám.

S výslednými 63,6 % odpověďmi na otázku, jaké jsou podstatné zdroje příjmů pro stáří, se umístily podnikové důchody daleko před dalšími možnostmi finančního zabezpečení, jako jsou osobní úspory (53,9 %), nemovitosti (37,2 %) a investice do cenných papírů a akcií (23,2 %). Odpovědím vévodila na první místě státní penze (86,3 %).

Ukazuje se tedy, že pro zaměstnavatele je důležité nabídnout atraktivní systém podnikového penzijního zabezpečení. A současně anketa prokázala, že se jim to daří. Pouze 14,8 % zaměstnanců si myslí, že jiní zaměstnavatelé dělají pro starobní zajištění více. Dokonce bezmála třetina mladých zaměstnanců mezi 18 a 29 lety (32,7 %) je přesvědčena, že jejich zaměstnavatel dělá v této oblasti více než ostatní v daném odvětví.


Mohlo by vás zajímat: Liftago pojistilo všechny své pasažéry s UNIQA pojišťovnou


Asi dvě třetiny respondentů (67,9 %) byli schopni odhadnout, z jakých zdrojů budou financovat své stáří. Čím vyšší byl jejich příjem, a čím více se odchod do penze blížil, tím spíše byly vědomosti o zajištění ve stáří přesnější.

„Studie ukazuje, jaký význam má dnes v systému zabezpečení podniková penze,“ komentoval závěry Fred Marchlewski, jednatel společnosti Aon. Zajímavý je především fakt, že ji oceňují i mladší zaměstnanci. „Atraktivní nabídka penzijního zajištění se tak stává důležitým faktorem v boji o kvalifikované nové zaměstnance.“

„Nicméně stále zůstává oblast, kde je třeba dohánět nedostatky, a tou je nízká informovanost,“ doplnil Fred Marchlewski. Podle něj ví dosud jen ani ne polovina dotázaných (43,6 %), v jaké výši mohou očekávat příjmy z podnikové renty. U nízkopříjmových skupin se mzdou do 2.200 EUR to ví dokonce jen 27 % pracujících. Proto Marchlewski uzavírá studii doporučením, aby podniky zajistily diferencovanou a individuální komunikaci, která se dostane ke každému zaměstnanci.

Zdroj: www.aon.com

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články