Jakmile bude žaloba zaregistrována soudem, k nárokům se hodlají připojit všichni polští zprostředkovatelé pojištění. Hodnota nároku, který předložila první skupina 35 zprostředkovatelů, přesahuje 13 miliónů PLN (to je 3 milióny eur). Soudní proces je založen na zákazu reklamy, která využívá nekalé soutěže. Právě takovou reklamu však v Polsku využívala společnost Link4.
Výše pohledávky byla stanovena na základě znaleckých posudků, celostátního průzkumu, který vedla společnost MillwardBrown SMG / KRC a skutečnými výnosy pojišťovacích zprostředkovatelů.
Zprostředkovatele zastupuje advokátní kancelář Drzewiecki, Tomaszek and Partners, která již vyhrála soud proti Link4, iniciovaný společností PIPUiF.
V souladu s platnými právními předpisy má nyní soud 30 dní na registraci této skupiny. Poté se budou moci k žalobě připojit všichni zprostředkovatelé, kteří utrpěli finanční újmu v důsledku nekalé hospodářské soutěže, praktikovanou společností Link4.
Spor mezi PIPUiF a Link4 souvisí se sérií reklamních kampaní, realizovaných před několika lety. Reklamy, které považovali pojišťovací agenti za urážející a ostudné, se soustředily na myšlenku, že pokud klienti přestanou využívat nabídky přímého pojištění, způsobí tím společnosti Link4 nemalé problémy. Reklama také předložila nepravdivé tvrzení (což potvrdil i soud), že zprostředkovatelé jsou rádi, když rostou ceny pojištění v důsledku daňové politiky. Ve skutečnosti to byli právě zprostředkovatelé, kteří protestovali proti zvýšení cen a hájili zájmy svých klientů.
Během procesu zástupci společnosti Link4 přiznali soudu, že myšlenka zdiskreditovat zprostředkovatele pojištění se zdála být naprosto perfektní. V krátkém návodu, určeném pro reklamní agenturu společnost napsala doslova: "agenti představují vhodný cíl, protože nejde o organizovanou komunitu".
Dne 8. ledna 2010 obchodní soud ve Varšavě vyslovil souhlas s většinou argumentů Polské komory zprostředkovatelů pojištění a financí, pokud jde o první sérii reklamy, za kterou stála společnost Link4. Soud konstatoval, že napadené reklamy byly neetické, porušovaly dobré praktiky a představovaly nekalou soutěž.
Odvolací soud potvrdil rozsudek obvodního soudu dne 22. února 2011. Rozsudek je platný.
V současné době je u soudu jiný případ, podaný proti Link4 společností PIPUiF. Jde o další sérii reklam.
Navzdory tomu, že se ani díky reklamě nepodařilo zvýšit podíl Link4 na trhu a společnost již dlouho trpí značnými ztrátami (v roce 2009 to bylo více než 200 miliónů PLN - finanční údaje za rok 2010 ještě nebyly zveřejněny, takže je neznají ani sdělovací prostředky, ani klienti), pojišťovna stále odmítá uznat svou chybu.
„Zastupujeme lidi, kteří si neustále zvyšují svou kvalifikaci a zlepšují služby, které nabízejí svým klientům. Chceme, aby naše profese byla respektovaná, a také chceme, aby všichni účastníci trhu dodržovali zásady spravedlivé hospodářské soutěže a aby reklamy, oslovující zákazníky, obsahovaly pouze pravdivé údaje," vysvětluje Adam Sankowski, prezident PIPUiF.
Insurance Insight, DŠ
Komentáře
Přidat komentář