Polští makléři podali žalobu na RSA (u nás Direct Pojišťovna)


			Polští makléři podali žalobu na RSA (u nás Direct Pojišťovna)
8.9.2011 Zahraničí

Polská komora zprostředkovatelů pojištění a financí (The Polish Chamber of Insurance and Finance Intermediaries) dnes oznámila, že 35 pojišťovacích zprostředkovatelů podalo soudní žalobu na Link4, což je pojišťovací společnost, plně vlastněná skupinou RSA. Britská RSA Insurance Group je rovněž 100% vlastníkem české DIRECT Pojišťovny. V rámci regionu střední a východní Evropy působí kromě České republiky a Polska také v Rusku (Intouch), Litvě (Lietuvos Draudimas), Lotyšsku (Balta) a Estonsku (RSA).

Jakmile bude žaloba zaregistrována soudem, k nárokům se hodlají připojit všichni polští zprostředkovatelé pojištění. Hodnota nároku, který předložila první skupina 35 zprostředkovatelů, přesahuje 13 miliónů PLN (to je 3 milióny eur). Soudní proces je založen na zákazu reklamy, která využívá nekalé soutěže. Právě takovou reklamu však v Polsku využívala společnost Link4.

Výše pohledávky byla stanovena na základě znaleckých posudků, celostátního průzkumu, který vedla společnost MillwardBrown SMG / KRC a skutečnými výnosy pojišťovacích zprostředkovatelů.

Zprostředkovatele zastupuje advokátní kancelář Drzewiecki, Tomaszek and Partners, která již vyhrála soud proti Link4, iniciovaný společností PIPUiF.

V souladu s platnými právními předpisy má nyní soud 30 dní na registraci této skupiny. Poté se budou moci k žalobě připojit všichni zprostředkovatelé, kteří utrpěli finanční újmu v důsledku nekalé hospodářské soutěže, praktikovanou společností Link4.

Spor mezi PIPUiF a Link4 souvisí se sérií reklamních kampaní, realizovaných před několika lety. Reklamy, které považovali pojišťovací agenti za urážející a ostudné, se soustředily na myšlenku, že pokud klienti přestanou využívat nabídky přímého pojištění, způsobí tím společnosti Link4 nemalé problémy. Reklama také předložila nepravdivé tvrzení (což potvrdil i soud), že zprostředkovatelé jsou rádi, když rostou ceny pojištění v důsledku daňové politiky. Ve skutečnosti to byli právě zprostředkovatelé, kteří protestovali proti zvýšení cen a hájili zájmy svých klientů.

Během procesu zástupci společnosti Link4 přiznali soudu, že myšlenka zdiskreditovat zprostředkovatele pojištění se zdála být naprosto perfektní. V krátkém návodu, určeném pro reklamní agenturu společnost napsala doslova: "agenti představují vhodný cíl, protože nejde o organizovanou komunitu".

Dne 8. ledna 2010 obchodní soud ve Varšavě vyslovil souhlas s většinou argumentů Polské komory zprostředkovatelů pojištění a financí, pokud jde o první sérii reklamy, za kterou stála společnost Link4. Soud konstatoval, že napadené reklamy byly neetické, porušovaly dobré praktiky a představovaly nekalou soutěž.

Odvolací soud potvrdil rozsudek obvodního soudu dne 22. února 2011. Rozsudek je platný.

V současné době je u soudu jiný případ, podaný proti Link4 společností PIPUiF. Jde o další sérii reklam.

Navzdory tomu, že se ani díky reklamě nepodařilo zvýšit podíl Link4 na trhu a společnost již dlouho trpí značnými ztrátami (v roce 2009 to bylo více než 200 miliónů PLN - finanční údaje za rok 2010 ještě nebyly zveřejněny, takže je neznají ani sdělovací prostředky, ani klienti), pojišťovna stále odmítá uznat svou chybu.

„Zastupujeme lidi, kteří si neustále zvyšují svou kvalifikaci a zlepšují služby, které nabízejí svým klientům. Chceme, aby naše profese byla respektovaná, a také chceme, aby všichni účastníci trhu dodržovali zásady spravedlivé hospodářské soutěže a aby reklamy, oslovující zákazníky, obsahovaly pouze pravdivé údaje," vysvětluje Adam Sankowski, prezident PIPUiF.

Insurance Insight, DŠ

Zdroj: Insurance Insight

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS