Skupina Zurich podporuje v Německu projekt uzavřeného rodinného sdílení aut


			Skupina Zurich podporuje v Německu projekt uzavřeného rodinného sdílení aut
27.10.2022 Zahraničí

Skupina Zurich Německo pojistila jako kooperační partner jedinečný pilotní projekt smíšeného předplaceného sdílení aut od společnosti ViveLaCar. V rámci této iniciativy ViveLaCar ONE sdílí až tři rodiny jedno auto v režimu předplatného. Nová forma mobility odstartovala na zkoušku v německých městech Kolín nad Rýnem a Begrisch-Gladbach od 1. září.

Kombinací uzavřené skupiny sdílení předplaceného auta by mělo být otestováno nové řešení mobility. Spojuje v sobě výhody individuální mobility a současně přispívá k tomu, aby se redukoval počet motorových vozidel ve veřejném prostoru. Projekt poběží ve vědecké spolupráci s ekonomickou univerzitou a s Center of Automotive Management. Až 3 domácnosti si mohou rezervovat jedno auto a využívat ho v rámci uzavřené definované pověřené skupiny řidičů společně, například ve skupině sousedů, přátel nebo příbuzných. Nabízí se v případě potřeby i poskytnutí druhého a třetího vozu.


Mohlo by vás zajímat: Sestupný trend podnikatelských očekávání německých pojistitelů


Tento model představuje alternativu dosavadnímu systému sdílení: v rámci ViveLaCar ONE je v popředí stejná flexibilita, ale také důvěra specifické skupiny mezi sebou a v konkrétní vůz, takže lze v autě nechávat třeba osobní předměty, jako jsou autosedačky pro děti apod. Kromě toho šetří sdílení auta zdroje a může přispět i ke snížení počtu aut na ulicích například velkých měst, takže je zapotřebí i méně parkovacích míst. Vždyť jen v Kolíně nad Rýnem je registrováno nyní na půl milionu vozidel.

V neposlední řadě konfrontuje nový model sdílení raketově rostoucí náklady na energie, pohonné hmoty a suroviny. A jde i o pravidelné náklady na provoz a údržbu: s měsíčním předplatným kryje sdílející osoba už všechny náklady, a to i pohonné hmoty nebo nabíjení elektroaut, daně, pojištění a servis.


Mohlo by vás zajímat: Pojišťovací Dr. Jekyll, nebo Mr. Hyde? Soud má jasno!


Do budoucna širší kooperace

Společnost Zurich Německo sídlí v Kolíně nad Rýnem. Od roku 2019 kooperuje jako partner se společností ViveLaCar. Nyní poskytuje na nový model sdílení individuálně navržené pojištění. „V projektu vidíme potenciál na mnoha úrovních. Nový model mobility vytváří rovnováhu mezi okruhem zainteresovaných důvěryhodných osob a jejich „vlastním“ autem na jedné straně, a myšlenkou sdílení na straně druhé, jež šetří životní prostředí i zdroje,“ vysvětlil zájem pojišťovací společnosti Sebastian Wolf, šéf kooperací a partnerství Zurich. Současně dodal, že se pojišťovna intenzivně zabývá různými řešeními mobility, a proto se zájmem očekává výsledky vědeckého posouzení experimentu ViveLaCar ONE.


Mohlo by vás zajímat: Jak přispělo zdražování firem ke dnešní inflaci v eurozóně?


Vědci z odborné vysoké školy a z Center of Automotive Management pod vedením profesora Stefana Bratzela budou doprovázet projekt a vyhodnocovat účinky na lidi, metropole a prostor obecně. „ViveLaCar ONE je inovativním stavebním kamenem ekologického městského provozu. Díky neideologickému konceptu lze ve městech snížit počet aut, snížit potřebu parkovacích míst, a přitom udržet domácnosti mobilní podle jejich vlastních potřeb. Projekt přináší nový stupeň sdílení aut a má potenciál proměnit se ve standardní formu mobility budoucnosti,“ je přesvědčen profesor Stefan Bratzel.

Do října mají domácnosti ve městech Kolín nad Rýnem a Bergisch Gladbach příležitost přihlásit se do pilotu. Mohou vytvořit zájmová společenství složená vždy ze 2 až 3 domácností, z nichž v každé mohou být maximálně dva uživatelé. Předpokladem pro zapojení je samozřejmě platné řidičské oprávnění a místo trvalého pobytu v Kolíně nad Rýnem nebo ve městě Bergisch Gladbach. Pilotní projekt je naplánován na dobu 6 měsíců a zpočátku bude omezen nejvýše na 30 domácností. Potvrdí-li se přednosti, je společnost ViveLaCar připravena rozšířit systém postupně do celého Německa a dalších evropských zemí.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články