UK: Pojistitelé prodloužili podporu klientům


			UK: Pojistitelé prodloužili podporu klientům
17.2.2021 Zahraničí

Asociace britských pojistitelů (ABI) informovala, že pojistitelé provozující pojišťovací činnost ve Spojeném království (UK) rozšířili z důvodu koronavirové krize svoje podpůrné akce, aby tak pomohli 17 mil. klientů, kteří mají sjednáno pojištění budov a domácnosti, a 27 mil. klientů, kteří mají sjednáno pojištění motorových vozidel.

Závazky či záruky poskytnuté členy ABI těm osobám, které pracují s ohledem na současnou pandemii z domova, a také řidičům byly prodlouženy až do 19. března 2021, kdy uplyne jeden rok od jejich zavedení. Jinak by jejich platnost skončila dne 31. 12. 2020. Pokračující mimořádná podpora by mohla být významnou pomocí 17 mil. klientů, kteří mají sjednáno pojištění budov a domácnosti, a 27 mil. klientů, kteří mají sjednáno pojištění motorových vozidel. Jde totiž o to, že dopady stávající pandemie jsou nadále závažné napříč celým Spojeným královstvím.


Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Blackout už není jen teorie...


Konkrétně se jedná o následující závazky či přijatá opatření:

  • práce z domova: Pokud se jedná o osobu pracující v kanceláři a nyní z důvodu COVID-19 vykonávající činnost doma, tak pojistná ochrana v případě pojištění budovy a domácnosti nebude nijak dotčena. Daná osoba nemusí kontaktovat svého pojistitele a aktualizovat dokumenty či rozšiřovat pojistnou ochranu,
  • použití vozidla: Jestliže daná osoba musí z důvodu COVID-19 jezdit autem do práce a z práce, tak příslušná pojistná smlouva nebude dotčena. Nemusí kontaktovat svého pojistitele a aktualizovat dokumenty či rozšiřovat pojistnou ochranu,

Pokud někdo používá vlastní motorové vozidlo pro dobrovolnické účely, např. dodává léky nebo potraviny těm, kteří jsou postiženi COVID-19, tak ani v tomto případě není pojistná ochrana dotčena. To se týká všech kategorií dobrovolníků poskytujících pomoc NHS (National Health Service – Národní zdravotní služba), a to včetně tech, kteří se podílejí na převozu pacientů, vybavení a jiných důležitých dodávkách.   


Mohlo by vás zajímat: Jaké jsou výsledky pojišťoven v oblasti povinného ručení za rok 2020?


Ovšem v tom případě, kdy zmíněné změny, tj. výkon činnosti z domova nebo nový profil jízd autem, nejsou dočasného charakteru a budou pokračovat dalších 12 měsíců, tak pojistníci by je měli projednat se svým pojistitelem. O tom, že výše uvedené závazky či záruky jsou významné, svědčí ta skutečnost, že pojistitelé ze Spojeného království vyplatili na základě této mimořádné podpory přes 1,8 mld. GBP. Navíc darovali do příslušného speciálního podpůrného fondu COVID-19 přes 100 mil. GBP, aby pomohli nejvíce postiženým a zranitelným osobám.  

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS