V Německu nejsou klienti spokojeni s nabídkou pojištění živností


			V Německu nejsou klienti spokojeni s nabídkou pojištění živností
14.4.2020 Zahraničí

Celých 74 % dotázaných samostatných živnostníků a osob ve svobodných povoláních – ať už podnikajících v klasickém kancelářském provozu anebo v on-line obchodě či jako blogeři – vystavili nyní tradičním pojišťovnám v Německu nelichotivé vysvědčení. Jejich očekávání nejsou v kontextu jejich profesí naplněna. Proč pojišťovny propadly?

Stávající dostupná pojistná řešení pro živnostníky nejsou dosud připravena na speciální aktuální potřeby různých skupin povolání. Navíc se zdají podnikatelům netransparentní. Přesvědčila o tom anketa mezi více než 900 samostatně výdělečně činnými pro Versicherung AG ve spolupráci s výzkumnou agenturou Innofact. Ironií je fakt, že makléři a pojišťovací poradci vlastně přesně vědí, kde živnostníky tlačí bota. Protože 88 % respondentů uvedlo, že jejich poradci anebo makléři znají jejich potřeby a obecně potřeby samostatně výdělečně činných a svobodných povolání dobře nebo dokonce velmi dobře.

Přitom takových zákazníků stále přibývá. Podle statistik úředníků Statista vzrostl počet samostatně podnikajících ve svobodných povoláních v Německu z 514 000 v roce 1992 na více než 1,4 milionu v roce 2018. Tyto osoby se však necítí ukřivděně jen ve vztahu k pojišťovnám. Svoji kritiku adresují i na rámcové podmínky podnikání. Naprostá většina (95 % oslovených v anketě) se vyjádřilo, že hospodářská politika je zaměřena a stará se především o velké podniky a koncerny.


Mohlo by vás zajímat: Podcast: Nové zkoušky jsou věčným soubojem mezi teorií a praxí


Co potřebují?

Význam živnostníků a svobodných povolání není doceněn ani veřejností v Německu. To se podle výsledků studie odráží i v bobtnající byrokracii. Papírování stojí drahocenný čas: každý třetí respondent stráví nad lejstry a výkazy minimálně 20 % svého pracovního času a nevytváří v té době žádné hodnoty. U každého desátého spotřebuje účetnictví, vyjednávání s bankou a pojišťovnami nebo úřady dokonce třetinu nebo ještě větší díl produktivního času.

Možností, jak vyjít této cílové skupině vstříc, jsou modulární nabídky produktů krytí uzpůsobené makléři podle konkrétních potřeb daného oboru. Taková řešení by mohla i makléřům přinést možnost etablovat se ještě více a profilovat svoji expertní znalost v oblasti pojištění živností. Flexibilní pojistné smlouvy by reagovaly individuálně na obchodní modely, různé objemy tržeb a rozdílná rizika, která provoz ohrožují. Z takto sestavených pojištění profitují zejména osoby v „nových“ oborech jako je e-commerce a sociální média.


Mohlo by vás zajímat: Martin Podávka: Auto v karanténě


Protože doposud pro ně byly klasické produkty vhodné jen částečně. Ty s podnikáním takového druhu vlastně v éře zrodu ještě ani nepočítaly. Ale i samostatní živnostníci v již etablovaných odvětvích, jako je například gastronomie, by využili novinky. Samostatnou kapitolou jsou pojištění pro poradce. Zúčastní se mnoha projektů, které by nebylo možné bez přiměřeného pojištění ani spustit. Zpravidla jde o krytí odpovědnosti za škodu a za výkon povolání, jež jsou zadavatelem očekávána, než poskytne poradci pracovní mandát.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články