Velká Británie volá po průhledném trhu


			Velká Británie volá po průhledném trhu
10.4.2008 Zahraničí

Dohlížecí orgán nad pojistným trhem ve Velké Británii - Financial Services Authority (FSA) zahájil koncem března letošního roku otevřenou diskusi, která se bude podrobně věnovat rozkrytí zprostředkovatelských provizí a obecně problémům neprůhlednosti komerčního pojištění.

 

V prosinci roku 2007 FSA publikoval zprávu, zda nezačít diskusi o tom, že by zveřejňování výše provizí, které vydělávají zprostředkovatelé, mělo být ze zákona povinné.

 

Přestože zpráva shledala tuto povinnost jako neodůvodněnou, výsledkem byla všeobecná shoda potvrzující neefektivnost tamního trhu. Již tehdy FSA ohlásila, že zahájí širokou diskusi na toto téma.

 

Nyní je snahou prověřit podmínky nutné k tomu, aby vzniklo prostředí, které zvýší efektivnost trhu a klient díky tomu získá přístup k jasným a jednoznačným informacím. Posoudí se role zprostředkovatele včetně servisu, který klientovi poskytuje včetně všech placených služeb.

 

Dan Waters, ředitel retailového obchodu, řekl: „Je důležité, že ti, co si kupují pojištění, vědí, za co platí při použití služeb zprostředkovatele. Soustřeďme se ale také na to, že v případech některého nákupu pojištění to tak není.“ A dodal: „Naše diskuse otevírá možná regulatorní řešení, ale dveře zůstávají otevřené i pro jiná rozhodnutí.“ Ve světle toho, že jsou stále rozmazanější hranice mezi pojistiteli a zprostředkovateli, je přáním FSA, aby nově zahájená diskuse také prověřila potřebu firem umět řídit konflikty zájmů.

 

Téma nově zahájené diskuse by mělo mimo jiné vyřešit také to, jakým způsobem zveřejňovat výši provizí (na žádost klientů), aby šlo o kvalitní a skutečně seriózní informace. Nebo zda jejich zveřejňování učinit ze zákona povinné.

 

Diskuse, oficiálně zahájená FSA na toto téma bude uzavřena 25. července letošního roku. Pokud by došlo k požadavku zavedení nových pravidel pro dozorový orgán, budou tato pravidla konzultována ve čtvrtém čtvrtletí roku 2008.

Zdroj: Financial Times

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS