Podle časopisu Spiegel soud vyhověl vznesenému návrhu, podle něhož by měla být havarovaná loď Ever Given zabavena, aby byly zajištěny pohledávky. Tuto skutečnost potvrdil 13. dubna 2021 Al-Ahram Ossama Rabie – ředitel orgánu spravujícího Suezský kanál. Důvodů pro náhradu škody je více.
Egypt prý ztratil nejen příslušné poplatky za průjezd lodí kanálem. Podle zmíněného ředitele je nutno připočítat ještě náklady na stravování a náklady za náročné práce k uvolnění lodi. Náhrada škody by měla činit více než 900 mil. USD. V této částce není zahrnuto zpoždění lodí. Při normálním provozu projede denně Suezským kanálem zhruba 50 lodí. V důsledku jeho zablokování prý stálo nakonec ve frontě cca 400 lodí.
Mohlo by vás zajímat: Evropská komise: Povinný nefinanční reporting pro všechny větší firmy
Je nutno dodat, že některé online zdroje vyčíslují požadavek Egypta na částku přesahující 1 mld. USD. Potvrzuje se rovněž, že loď ani náklad nebudou moci opustit Egypt, pokud otázka náhrady škody půjde k soudu. Egypt vychází z toho, že jeho postup je oprávněný. Zatím ale orgán spravující Suezský kanál nespecifikoval, kdo by měl být odpovědný a kdo by měl uhradit škodu.
Ve sdělovacích prostředcích rovněž zaznělo, že mezi orgánem průplavu a majiteli dané lodi byl v minulosti dobrý vztah. Jistě je pravdou i další zveřejněná informace, že posádka lodi spolupracuje s příslušnými orgány v rámci jejich vyšetřování, jehož cílem je zjistit, co vedlo k najetí lodi na mělčinu, resp. do břehu.
Komentáře
Přidat komentář