Zajímavosti okolo covidu-19 ze zahraničí. Metallica žaluje Lloyd´s


			Zajímavosti okolo covidu-19 ze zahraničí. Metallica žaluje Lloyd´s
14.7.2021 Zahraničí, Zdraví

Rakouská pojišťovna Wiener Städtische Versicherung AG nabízí nově možnost individuálního dlouhodobého covidového screeningu. Zákazníkům je k dispozici celá řada lékařských vyšetření podle jejich volby. K nejčastěji prováděným výkonům patří podle pojistitele ultrazvuk srdce, funkční test plic včetně saturace kyslíku a klidové EKG.

Využít tuto aktuálně doplněnou službu mohou klienti s nadstandardní pojistnou smlouvou v úrovni „zvláštní třída“ se zahrnutím kontroly zdravotního stavu, se zdravotní pojistnou smlouvou Medplus Kombi, s preventivním tarifem, případně s pojištěním péče u soukromého lékaře. Vyšetření mohou probíhat buď u osobního lékaře nebo v nemocnici. V případě potřeby lze pro screening využít digitální vyhledávání odborného specialisty u pojistitele, jenž disponuje sítí expertů. Na přání je příslušný doporučený lékař vyrozuměn pojišťovnou a zákazník k němu objednán na vhodný termín. Wiener Städtische přitom kryje plné náklady do výše 350 EUR, u klientů s pojištěním péče u soukromého lékaře až do výše ročního limitu plnění.


Mohlo by vás zajímat: Za zdraví jsme si připlatili o desetinu více


USA: Kapela Metallica žaluje Lloyd´s of London

Americká rocková kapela Metallica podala u soudu v Los Angeles žalobu na společnost Lloyd´s od London kvůli údajnému porušení smlouvy na blíže nespecifikovanou náhradu. Podle CBS Los Angeles musela kapela v dubnu 2020 přesunout 6 koncertů kvůli koronavirovým omezením cestování. Před svým turné zakoupila hudební skupina standardní pojištění pro případ „anulování, přerušení nebo neuskutečnění“. Podle zveřejněných informací měla údajně pojistná ochrana platit pro případ, že dojde k odvolání nebo přesunutí termínu u části turné. Kapela se na společnost Lloyd´s obrátila a „uplatnila svoji událost včas, aby nyní obdržela slíbené a také rozumně očekávané krytí vzniklých ztrát“.

Lloyd´s se ovšem brání poukazem na výluku přenosných nemocí a odmítá jakýkoli závazek z pojištění „na základě nepřiměřeně restriktivnímu výkladu jeho rozsahu“. Kromě toho se společnost nechce k případu konkrétně vyjadřovat: „Lloyd´s není pojišťovna, nýbrž dohlíží na trh nezávislých pojistitelů a reguluje ho. Z těchto důvodů nemáme informace ke konkrétním směrnicím anebo soudním procesům. Nejsme v žádném případě povoláni k tomu, abychom se vyjadřovali k záležitostem v průběhu právních sporů.“


Mohlo by vás zajímat: Tomáš Síkora: CreaSoft vytvořil první srovnávač životního pojištění v Česku


Německo: Studie EY ukazuje, že pojišťovny covidová omezení zvládly

Omezení osobních kontaktů během koronavirové pandemie se zjevně v práci pojišťoven výrazněji neprojevila. Podle nejnovější studie poradenské společnost EY byli pojistitelé schopni odbavit 92 % požadavků a záležitostí se svými zákazníky.

Podíl využití samoobslužných postupů loni činil 62 % a byl tak o 5 % nad úrovní roku 2019. Bezmála polovina respondentů ve studii uvedla, že kvůli covidu-19 komunikovala se svou pojišťovnou poprvé přes chat; 54 % oslovených zmínilo, že poprvé zažili s pojistitelem videohovor přes telefon. Více než třetina dotázaných (34 %) připustila, že se v koronavirové době intenzivněji zabývala svou situací v pojištění, přičemž důvody častějšího nastolení tématu pojištění byly různé: finanční, pragmatické, více času ke správě financí a jejich optimalizaci. EY zdůraznila, že pojišťovny mohou využít vyšší intenzitu interakcí a vyšší povědomí o potřebě pečovat o zdraví.


Mohlo by vás zajímat: PwC CEO Survey: Více než polovina českých firem plánuje zvýšit počet zaměstnanců


Navíc výrazně vzrostla akceptace on-line komunikačních a obchodních kanálů. Sedm z deseti respondentů nyní považuje on-line a off-line poradenství minimálně za srovnatelné co do kvality. 40 % mladších klientů, tedy digitální generace ve věku 18-39 let uvádějí, že se jejich postoj k on-line konzultacím s pojistitelem v průběhu koronavirové doby dokonce ještě zlepšil. V generaci oslovených nad 40 % takový posun uvádí 23 %. Tím je zřejmé, že osobní konkrétní zkušenost během pandemie hraje velkou roli. Přes 50 % dotázaných během ní „okusilo“ první poradenskou schůzku přes video.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články