Celkem Kooperativa registrovala 2 530 pojistných událostí za 17 milionů korun. V polovině případů se jednalo o úrazy nebo onemocnění hrazené z pojištění léčebných výloh, 30 % pojistných událostí řešili pracovníci Kooperativy z pojištění stornopoplatků a 7 % z pojištění zavazadel.
V pojištění léčebných výloh Kooperativa zaznamenala nejvíce pojistných událostí v Řecku, Egyptě, Chorvatsku a Turecku. Nejčastěji šlo o infekce dýchacích cest a různá zánětlivá onemocnění, sluneční alergie, problémy trávicího traktu a poranění mořským ježkem. „Ale řešili jsme i komplikovanou zlomeninu dolní končetiny daleko za polárním kruhem na Špicberkách. Protože operace přímo v místě nebyla možná, pacienta jsme museli letecky evakuovat na pevninu, kde byl operován, a následoval letecký transport do ČR“, představuje nejsložitější letošní událost Jana Konvalinová.
Před loňskou letní sezónou nabídla Kooperativa turistům, kteří vyrážejí na dovolenou vozem, také speciální krátkodobou asistenční službu HOLIDAY, kterou mohou v případě nehody nebo poruchy využít. V případě zranění řidiče zajistí Kooperativa v rámci této asistence i náhradního řidiče. „Pro letošní dovolenou si asistenční služby HOLIDAY sjednalo téměř 7 tisíc motoristů. Náhradního řidiče jsme prozatím zajišťovat nemuseli, řešili jsme převážně poruchy vozidel, nejčastěji v Německu, dále pak v Rakousku a Chorvatsku. Převažovaly problémy s elektroinstalací, chladicími systémy a pneumatikami“, popisuje problémy řidičů v zahraničí Jana Konvalinová.
Letošní letní sezónu také ovlivnily nepokoje v Egyptě, Kooperativa zaznamenala zvýšený škodní průběh u pojištění stornopoplatků za zrušené zájezdy. „Klientům jsme v letošním roce za zrušené zájezdy vyplatili 4,1 milionu Kč, což je o 25 % více než v loňské sezóně“, doplňuje Jana Konvalinová.
Komentáře
Přidat komentář