Michal Šimon: Pojištění majetku lidé vnímají i jako službu


			Michal Šimon: Pojištění majetku lidé vnímají i jako službu
21.11.2023 Rozhovory, Produkty

Množství asistenčních zásahů, které jsou nedílnou součástí pojištění majetku, rok od roku narůstá. „Díky nim lidé majetkové pojištění dnes nevnímají už jen jako pojistnou ochranu, ale také jako službu,“ uvádí Michal Šimon, manažer úseku neživotního pojištění České podnikatelské pojišťovny (ČPP). Proto se pojišťovna snaží škálu možností asistenčních služeb neustále rozšiřovat. Od letošního října začala ČPP nabízet jako první na trhu asistence při problémech s fotovoltaikou.

Velmi ceněnou součástí majetkového pojištění jsou asistenční služby. Jak hojně je lidé u vás využívají?

Klienti využívají asistenční služby čím dál více. Rok od roku počty asistenčních zásahů narůstají. Jedná se o pomoc lidem v nouzových situacích, kdy si například zabouchnou dveře od bytu a nemají klíče, kdy jim netopí kotel, nesvítí světlo, praskne vodovodní trubka a mnoho dalších případů. Zatímco ještě před pár lety brali lidé majetkové pojištění hlavně jako ochranu, například když vyhoří, dnes se jeho vnímání změnilo. Lidé využívají majetkové pojištění také jako službu – asistenční službu.

Jaké asistenční zásahy jsou u vašich klientů nejčastější?

Celoročně je velká poptávka například po zámečnících. V současné době, kdy jsme na počátku topné sezóny, je ale hodně zásahů například i od topenářů a instalatérů. Často se nyní řeší problémy s kotli, které netopí.

Pojišťovny se snaží škálu asistenčních služeb u majetkového pojištění stále rozšiřovat. Jak je tomu v ČPP?

ČPP v tomto není výjimkou, právě naopak. Od letošního října jsme naše asistenční služby zajímavě rozšířili. Jako první pojišťovna na trhu nabízíme našim klientům asistence při problémech s jejich fotovoltaikou či tepelným čerpadlem. Když jim tato zařízení nefungují, zaplatíme výjezd a práci mechanika, k tomu i použitý materiál, který je nutný k opravě. Podmínkou poskytnutí asistence je, že nám klienti poskytnou projektovou dokumentaci nebo revizní zprávu na své fotovoltaické zařízení. To má svůj logický důvod – aby technik předem věděl, co je to přesně za zařízení a tím pádem byl jeho zásah efektivní.

Tím ale naše novinky nekončí. Nově kupříkladu nabízíme také asistenci při opravě garážových vrat a vjezdových bran. Užitečná je také ochrana nezabezpečeného majetku. Například při situaci, kdy jsou lidé mimo domov na dovolené a jejich nemovitost je poškozena živelní událostí či třeba vykradena. ČPP se pak postará, aby nedošlo k další škodě. Zajistí bezpečnostní agenturu, aby do obydlí nikdo další neproniknul a nedošlo k dalším krádežím.


Mohlo by vás zajímat: Nová pravidla pro nefinanční reporting povinně od ledna 2024. Koho se to týká?


S rozšiřováním škály asistencí se lidé na trhu mohou setkat i s pomocí pojišťovny v případě poruchy elektrických spotřebičů. Týká se to i klientů ČPP?

Nejenom, že takovým lidem, kterým se pokazí nějaký elektrický spotřebič pomůžeme, ale ještě jim zajistíme spotřebič náhradní. To je velmi užitečné v případě poškození například lednice, kdy na dobu, kdy je poškozená lednice v opravě, ČPP zajistí zapůjčení lednice jiné. Je to sice maličkost, ale zrovna například lednice, pračka či sporák je poměrně klíčový elektrický spotřebič, aby domácnost mohla bez problémů fungovat. Asistenční služby tak mohou pro klienty znamenat velký přínos.

Majetkové pojištění v ČPP nabízíte pod názvem Domex+. Jaký zájem mají lidé o tento produkt?

Nejvíce o zájmu klientů vypovídají čísla o prodejích. Meziročně již řadu let zaznamenáváme dvojciferné nárůsty prodejů, tedy přes deset procent. U majetkového pojištění Domex+ lidé oceňují jeho flexibilitu a jednoduchost. Základní balíček zahrnuje pojištění nemovitosti, domácnosti a odpovědnosti za škodu, kde jsou klienti vždy pojištěni proti všem dnes na pojistném trhu dostupným pojistným rizikům. Vyberou si jen pojistný limit, který jim bude vyhovovat. Nemůže se jim tak stát, že by ve své smlouvě zapomněli na nějaké význačné pojistné nebezpečí.


Mohlo by vás zajímat: Lukáš Kovanda: Česko získává možnost danit zisky velkých nadnárodních firem


Velkým tématem týkající se majetkového pojištění je u všech pojišťoven podpojištění. Jak se snažíte klienty před tímto rizikem ochránit?

Cena nemovitého majetku za poslední roky hodně narostla, a to je třeba zohlednit v pojistných smlouvách – v majetkovém pojištění. A to o to více, když ještě třeba došlo i k technickému zhodnocení majetku. Například při investici do solární elektrárny. Aby se lidé vyhnuli podpojištění, je třeba pravidelně aktualizovat svoji pojistnou smlouvu – alespoň jednou za dva, tři roky. Ale to dělá málokdo. Daleko lepší proto je, když klienti přenechají tuto starost na pojišťovně a využijí automatické indexace pojistné částky. V takovém případě pojišťovna sama upravuje pojistnou částku – podle vývoje cen nemovitostí, inflace a dalších ukazatelů, aby majetek klienta nebyl podpojištěn. A co je důležité, při využití automatické indexace pojistné částky klientovi garantujeme, že v případě vážného poškození nemovitosti či jejího zničení získá dostatek financí na vybudování nového obydlí. Není proto divu, že přibývá klientů, kteří využívají této možnosti.

Co klienti, kteří mají starší majetkové smlouvy, které dlouho neaktualizovali?

Všechny klienty, u kterých delší dobu nedošlo k aktualizaci pojistných částek, se snažíme aktivně oslovovat a upozorňovat na možnost vzniku podpojištění. Naším cílem je zajištění dostatečné pojistné ochrany pro všechny klienty, aby pojištění vždy naplnilo svou primární funkci.

Děkuji Vám za rozhovor.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články