Dušan Quis: Vážíme si spokojenosti našich klientů


			Dušan Quis: Vážíme si spokojenosti našich klientů

Další komplikovaný rok je za námi a na portálu oPojištění.cz jsme se osobností pojistného trhu v tradiční novoroční anketě zeptali na jeho zhodnocení a na názor na klíčové momenty nadcházejícího roku 2024. V dnešním zamyšlení představí své postřehy předseda představenstva Allianz pojišťovny Dušan Quis.

V Allianz očekáváme, že za celý rok 2023 vzrostl objem hrubého předepsaného pojistného v meziročním srovnání o 10,3 %. Na tomto výsledku se podílelo, jak neživotní, tak životní pojištění.  V neživotním pojištění vzrostlo meziročně hrubé předepsané pojistné o 11,5 %. Výborně jsme si vedli například v pojištění motorových vozidel, kde předepsané pojistné překonalo hranici 10 mld. Kč. V životním pojištění dosáhlo hrubé předepsané pojistné objemu 4,2 mld korun, což je růst 5,8 %.


Mohlo by vás zajímat: Digitální technický průkaz je v aplikaci i na webu. Co mu schází?


Velmi si vážíme toho, že skvělá vysvědčení dostáváme i od klientů, kteří nás v průběžném nezávislém hodnocení, vnímají jako „loyalty leadera“ v neživotním pojištění a v oblasti životního pojištění hodnotí kvalitu našich produktů a služeb „nad trhem“.

Důležitým ukazatelem spokojenosti zákazníků je pro nás také pětihvězdičkové hodnocení, které uplatňujeme na každou interakci s klientem. Výborných výsledků v tomto směru dosahujeme jak při sjednání smlouvy, tak při likvidaci pojistných událostí. Například v oblasti likvidace životního pojištění dosahovalo v prosinci hodnocení klientů 4,6 hvězdiček, těší nás také zlepšení zákaznického hodnocení likvidace škod na vozidlech, a to na úroveň 4,5 hvězdičky. Za těmito výsledky stojí mimo jiné i fakt, že do likvidace škod z pojištění vozidel postupně pronikají nové technologie, které pomáhají zautomatizovat dílčí části likvidačního procesu, v některých případech dokonce i celou likvidaci. Jedná se například o zapojení umělé inteligence nebo technologie OCR (optické rozpoznávaní znaků).


Mohlo by vás zajímat: ČNB: Jaká byla úspěšnost odborných zkoušek za 4Q 2023?


Pro 80 % škod na vozidlech a majetku dnes již zcela postačuje fotodokumentace zaslaná klientem a technici prohlížejí pouze necelých 20 % škod. Není tak výjimkou, že jsme škodu uzavřeli i do dvou hodin od nahrání fotodokumentace. Skvěle si v roce 2023 vedla také Allianz penzijní společnost, a to navzdory nepříznivému vývoji ekonomiky i určité nejistotě, kterou vyvolalo jednání o vládních úsporných balíčcích.

Rekordních výsledků dokázala Allianz dosáhnout, ve 30. roce svého působení na českém trhu, zejména díky skvělé práci zaměstnanců, interních obchodních zástupců i externích partnerů. Naše obchodní služba patří mezi ty nejrychleji rostoucí, v roce 2023 naše řady rozšířilo na 450 nováčků. Všichni, kteří se na tomto výsledku podíleli, si zaslouží velké poděkování a stejně tak chci poděkovat klientům, kteří v nás vkládají svou důvěru.

V roce 2023 ovlivňovala celý pojistný sektor celá řada nepříznivých okolností, ať už to byla vysoká inflace, růst cen energií, válka na Ukrajině a nově i konflikt na Blízkém východě. Navzdory složitému geopolitickému i makroekonomickému prostředí dostála Allianz pojišťovna svým závazkům vůči zákazníkům.  Celosvětově potvrdily sílu značky Allianz také letos výsledky žebříčku Best Global Brands: Allianz byla již pátým rokem po sobě vyhlášena světovou jedničkou mezi pojišťovnami a s hodnotou značky 20,85 miliardy USD se zařadila mezi nejrychleji rostoucí globální značky. To je také důkazem, že skupina Allianz z hlediska růstu překonává své přímé konkurenty i celé odvětví.


Mohlo by vás zajímat: Snížení valorizace penzí obstálo před ÚS. Tři soudci měli odlišné stanovisko


V příštím roce se chceme zaměřit na další profitabilní růst. Dále bychom se rádi ještě více soustředili na zlepšování zákaznické zkušenosti, která je pro nás v Allianz tím nejdůležitějším. Rok 2024 bude rokem, kdy musíme do naší produktové nabídky promítnout celou řadu legislativních změn, ať už jde o další digitalizaci v oblasti pojištění vozidel, úpravy související se změnami v penzích, ale například také implementaci samoregulačních standardů ČAP nebo přípravu zcela nového produktu pojištění dlouhodobé péče. Velkou pozornost budeme také v tomto roce věnovat implementaci ESG pravidel a regulací.

Dušan Quis
Předseda představenstva Allianz pojišťovny

 

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články