Jan Brejl: Pojistné částky i ochota lidí se pojišťovat rostou


			Jan Brejl: Pojistné částky i ochota lidí se pojišťovat rostou

Další komplikovaný rok je za námi a na portálu oPojištění.cz jsme se osobností pojistného trhu v tradiční novoroční anketě zeptali na jeho zhodnocení a na názor na klíčové momenty nadcházejícího roku 2024. V dnešním zamyšlení představí své postřehy obchodní ředitel finanční skupiny Partners Jan Brejl.

Pojistný trh roku 2023 nepřinesl žádná významná překvapení ani události. Naštěstí nás nepotkala žádná živelní katastrofa a stejně tak nepřišla žádná byznysová událost. Trh životního pojištění rostl v řádu nižších jednotek procent a Češi mají stále co dohánět v oblasti pojištění života a úrazu. Pojistné částky rostou i ochota lidí se pojišťovat. Do úrovně západních trhů máme však daleko.


Mohlo by vás zajímat: Dušan Quis: Vážíme si spokojenosti našich klientů


Velkému tlaku čelí trh neživotního pojištění, kdy obzvláště u pojištění vozidel pojišťovny čelí vysokým nákladům na likvidace pojistných událostí vzhledem k inflaci. Dle vyjádření některých pojišťoven vzrostly ceny oprav vozů o 30–40 %. Tato situace vytváří tlak na cenu pro koncového klienta. Konkurenční prostředí však neumožňuje pojišťovnám adekvátně promítnou inflaci do cen.

V oblasti produktové tvorby jsme se také nedočkali žádných zásadních inovací. Tržními podíly zahýbala UNIQA pojišťovna, které v polovině představila nový produkt v auto a majetkovém pojištění, kterým nahradila původní nabídku produktů po spojení s Axa pojišťovnou.


Mohlo by vás zajímat: Zdeněk Přibyl: Co zahýbe v roce 2024 pojistným trhem?


Výzvou letošního roku je dále pokračovat v edukaci domácností, že životní pojištění je standardem a ochrana příjmu v nenadálých situacích je nezbytná. Pojišťovny čeká integrace nové motorové směrnice, která například přináší změnu z pohledu zaplacení pojistného a vzniku pojištění. Z produktového pohledu na letošek ohlásila UNIQA pojišťovna představení nového harmonizovaného životního produktu.

Osobně mám velká očekávaní od pojištění dlouhodobé péče Simplea pojišťovny, která si klade za cíl redefinovat pohled na tuto oblast. Nezbytné je, aby dále docházelo k zefektivnění a digitalizace postales procesů. Tedy změny a úpravy pojistných smluv a likvidací. Tak, aby klient nebyl nucen dokládat stohy dokumentů a čekat měsíce na vyjádření pojišťovny. Obzvláště u životního pojištění je toto něco, co může klientovi pomoci v těžké situaci.

Jan Brejl
Obchodní ředitel finanční skupiny Partners

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články