Jak na semináři zaznělo, lidé v mnoha případech nehodlají investovat nebo uzavřít pojistku, protože finančním institucím nedůvěřují. Mají pocit, že pojišťovny je pojišťují „podle svého“ a pojistné podmínky jim nejsou jasné. To vše lidé velmi citlivě vnímají.
V roce 2000 došlo do České národní banky 630 stížností, uvedl Hynek Černý. O deset let později už to bylo 1059 stížností a v roce 2011 jich bylo ještě víc: celkem 1262.
Větší část stížností připadá na pojišťovny: v roce 2000 jich bylo 338, v roce 2010 se jejich počet vyšplhal na 517 a loni jich bylo již 868.
Na banky si lidé stěžují méně: stejná čísla u bank jsou 108, 195 a loni 313.
O uplatňování vymahatelnosti práva hovořil i Jan Lener, ředitel komunikace a PR společnosti Broker Consulting. Uvedl, že pro tyto účely existuje ve firmě etická komise, mezi jejíž členy patří kromě tří analytiků také právník. Také Lener věří na účinnost samoregulace.
O dopadu regulace hovořil i Martin Nejedlý z Fincentra. Otevřeně konstatoval, že regulaci lze vždy obejít. „Vždy se to obejde, obejít se dá i postupné vyplácení provizí, už dnes máme několik návrhů na stole. Problém budou řešit malé makléřské firmy a brokerpooly, ale my máme odborníky, kteří tuto administrativu zvládnou,“ konstatoval Nejedlý.
DŠ
Komentáře
Přidat komentář