Vnější prostředí, jako byla například přetrvávající vysoká nezaměstnanost, umožňuje firmám vybírat si v nabídce pracovních sil, navíc umožňuje nasadit nižší mzdy. "Specialistů, které bychom rádi přijali do back office, ale zase tolik nebylo. Vysoká nezaměstnanost nám nepřinesla žádné výhody pokud jde o přijetí skutečných odborníků. Lidé na trhu jsou, to určitě, ale specialisty jsme nenacházeli," zdůraznil Ullrich. Z úřadů práce nelze získat špičkové odborníky, shodli se i ostatní účastníci semináře.
Lidé jsou "zmlsaní" benefity
Ve finančních institucích (ale nejen tam) je nutné se lidmi zabývat, - nejen jejich pracovním, ale i soukromým životem.
Benefity nejrůznějších druhů patří mezi firemní výhody. Jejich účelem je zajistit, aby lidé zůstali ve firmě.
"Pozor ale na to, když se lidé namlsají benefitů! Pak se diví, že se po nich chce i nějaká práce," konstatoval Ullrich.
Je na manažerech, aby odhalili, když se někdo schovává za druhé.
Změna myšlení manažerů
Právě manažeři by měli umět lidi chytit, nasměrovat a vést. "Když si jako manažer nebudete budovat vztahy, zůstanete sám. A co sám dokážete? Nic," konstatoval Ullrich.
(Brzdou pokroku je naše touha zůstat nepostradatelnými, konstatoval Tomáš Baťa v roce 1930. Jeho slova platí stále...)
A ještě malá připomínka závěrem. Na téma oceňování. Komu z nás neudělá dobře, když je pochválen? "Někteří manažeři ale pochvalami šetří," uzavřel ředitel odboru lidských zdrojů z ČSOB Pojišťovny.
DŠ
Komentáře
Přidat komentář