Krize v pojišťovnictví: někde poptávka poroste, jinde ne-2.


			Krize v pojišťovnictví: někde poptávka poroste, jinde ne-2.
25.3.2009 Rozhovory

Přinášíme vám druhou část rozhovoru s předsedou představenstva a generálním ředitelem UNIQA pojišťovny Ing. Martinem Žáčkem, CSc. Do čela pojišťovny se postavil 1. července 2008.

*Jak se vám osvědčil systém vracení bonusů klientům?

Jde o program s názvem Q-Partner a z mého pohledu je to atraktivní možnost jak zúžit vazbu mezi privátním klientem a pojišťovnou. Klienti si mnohdy stěžují, že léta platí pojistné a nic od pojišťovny nemají. Našli jsme proto nástroj, jak může klient každý rok něco od pojišťovny dostat. Pokud došlo k pojistné události, dostane klient pojistné plnění. A pokud nedošlo ke škodě, dostává zpět peníze na svůj účet – část loni uhrazeného pojištění ve formě tzv. bezeškodního bonusu.

To je našimi klienty velmi pozitivně vnímáno. Za loňský rok nás sice bezeškodní bonus bude „stát“ několik miliónů korun, ale jsem přesvědčen, že se jedná o dobrou investici do dlouhodobého vztahu s našimi klienty. Jsme navíc nyní první a jediná pojišťovna, která něco takového nabízí.

*Jak jste si poradili s pojistnými podvody?

V období finanční krize je otázka pojistného podvodu dvojnásob citlivá. Někteří podnikatelé by například mohli uvažovat o ukončení podnikání „nestandardní formou“. Jinou oblastí je změna v zákoně, která umožnila, aby policie přijížděla až k nehodám se škodou nad 100 000 korun. Tím se vymezuje větší potenciální prostor pro možné pachatele pojistných podvodů. Doposud byla tato částka stanovena na 50 000 korun.

Další pro podvodníky „atraktivní“ oblastí je i úrazové pojištění a vyplácení denních dávek po dobu léčení. I tady se poměry mění v souvislosti s narůstající nezaměstnaností.

Loni jsme zavedli sofistikovaný software, který odhaluje skryté vazby mezi jednotlivými účastníky pojistných případů, ať už se jedná o poškozeného, pojištěného nebo příjemce pojistného plnění. Jsme schopni velmi detailně a velmi rychle analyzovat, a to i na bázi veřejně dostupných informací, veškeré vazby a díky tomu se nám v loňském roce podařilo ušetřit prostředky ve výši téměř 20 miliónů korun. Tento nástroj nám výrazně usnadnil a zrychlil vyšetřování sporných případů. Jeho nasazení přineslo okamžitě nárůst úspěšnosti v odhalování kriminálního jednání a zvýšení prokázané hodnoty podvodů.

*Co vám dělá v pojišťovně největší radost?

Mám radost z  výsledků naší společnosti.  V roce 2008 jsme rostli téměř o 16 %, tedy 3,5 krát rychleji než trh. Těchto výsledků bychom ale nikdy nedosáhli, kdybychom neměli dobrý tým. Ten je pro úspěch společnosti klíčový. Jsem velmi rád, že mohu být v jeho čele.

*Co vás trápí?

Současná ekonomická situace. Pokud jde hospodářství do recese, tak je to vždycky nelehká doba. Znamená to, že příjmy obyvatelstva klesnou a logicky to bude mít vliv i na sektor pojišťovnictví - ať už dříve nebo později, ve větší či menší míře.

Děkuji za rozhovor.

Dagmar Šístková

Zdroj: Dagmar Šístková

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články