Co když váš pes "pokouše" náhradní auto…?


			Co když váš pes "pokouše" náhradní auto…?
26.7.2009 Pojistný trh

Ne, nezbláznili jsme se. Letní příběh, který se skutečně stal, začal dopisem jednoho z našich čtenářů. Jistě mnohé z vás napadne, co všechno si ti novináři dokáží vymyslet. Nevymysleli jsme si ale ani dopis, ani příběh.

„Musím zdůraznit, že mám na auto povinné ručení i havarijní pojištění," napsal nám náš pravidelný čtenář, a pokračoval: „Jel jsem s ním jako obvykle do okresního města. Správně a velmi opatrně jsem s ním zaparkoval. Poté jsem odešel a vrátil se až za několik hodin. Jaké bylo mé překvapení, když jsem zjistil, že celá jedna strana vozu byla velice poškozená, jako by ji cosi rozpáralo. Leč žádné auto, které by to způsobilo, nikde poblíž nestálo. Ale potom jsem si všiml, že mám za stěračem vizitku.

Bylo na ní jméno dispečera z Technický služeb města. I jeho telefon. Dohodli jsme se, že mohu přijet. Vůz byl naštěstí pojízdný a já už za dvacet minut věděl, že nehodu způsobil popelářský vůz zadní stupačkou, že Technické služby jsou pojištěny, omlouvají se mi atd., prostě příjemné překvapení.

V opravně, kde mě znají z pravidelných prohlídek a výměn pneu, mi dali vůz do dokonalého pořádku a abych mohl dál jezdit za prací, dostal jsem tak zvaný náhradní vůz.

Dojel jsem domů a postavil jej před garáž. Po chvíli mě vyrušily zvláštní zvuky. Vyběhl jsem a vyděsil se - můj jindy naprosto klidný pes zaútočil na auto. Škrábal jej a kousal do blatníků a předku kapoty. Nebylo možné jej uklidnit. Buď se ve voze převážely drogy (málo pravděpodobné) nebo předchozí řidič přejel nějaké zvíře, jehož krev mého psa rozdráždila (ale jejíž stopy v dílně nenašli) nebo můj pes docela obyčejně žárlil na cizí "zvíře" na jeho území.

Škoda na náhradním autě byla kupodivu značná (tedy i finančně docela náročná…). Psí tesáky prokously na mnoha místech lak až na plech, takže se několik dílů muselo přelakovat…“

Pomůže pojištění?

„Pokud mám uzavřené havarijní pojištění na své vlastní auto, vztahuje se automaticky i na to, které mám po dobu opravy mého auta k dispozici?“, ptal se závěrem čtenář a určitě doufal, že by škody na laku zapůjčeného auta mohla zaplatit pojišťovna. Ale tudy, zdá se, cesta nevede.

„Vozidlo může mít maximálně sjednáno havarijní pojištění servisem, kterému patří. Pokud by tedy zapůjčené vozidlo bylo havarijně pojištěno, pak by muselo být sjednáno tzv. allriskové krytí a tento způsob škody by pak nebyl vyloučen (například havarijní pojištění Mobility u ČSOB Pojišťovny). Ale i tak má toto pojištění nějakou spoluúčast, kterou by musel čtenář hradit ze svého,“ vysvětlil tiskový mluvčí ČSOB Pojišťovny Tomáš Hejda.

Servis byl ovšem pojištěn u České pojišťovny. Příběh tím ale zdaleka nekončil.

Jazýčkem na vahách se stalo pojištění domácnosti majitele psa, lépe řečeno pojištění odpovědnosti všech jeho členů.

„V případě, že má majitel uzavřeno současně s pojištěním domácnosti také pojištění odpovědnosti, pak by vše pojišťovna hradila z něj,“ vysvětlila nám tisková mluvčí České podnikatelské pojišťovny Renata Svobodová.

Pojďme na to jinak

S Českou podnikatelskou pojišťovnou se shodla i ČSOB Pojišťovna: „Existuje ještě jeden způsob pojištění, z něhož by šla škoda uhradit, a to je pojištění odpovědnosti z běžného občanského života,“ konstatoval Tomáš Hejda. Dodal, že většinou se sjednává k pojištění nemovitosti nebo domácnosti. U produktu DOMOV EXPRES je dokonce hospodářské zvíře zahrnuto do odpovědnosti bez zvláštního ustanovení či taxativního vyjmenování. Chytré! Ale…

Náš čtenář, byť má dobře pojištěný nový dům i jeho zařízení, nemá pojištění odpovědnosti. Tak to dopadne, když mu "makléřku“ dělá jeho vlastní žena…

Dagmar Šístková, šéfredaktorka a „makléřka"

Zdroj: Dagmar Šístková

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS