Lyžaři si čím dál častěji objednávají apartmány v Rakousku a Itálii na vlastní pěst a při onemocnění, zejména dětí, pak své pobyty celé rodiny ruší. Možnost pojištění storna existuje i pro ryze soukromé cesty, ale je třeba je sjednat ihned při jejich objednání či zaplacení. Kromě jednotlivých cestovních služeb, jako je ubytování, strava… lze pojistit třeba i skipasy, které nejsou právě levné.
„Zdaleka nejproblémovější zimní škody jsou z pojištění odpovědnosti, které kryje újmy, jež klienti způsobí třetí osobě. Největší nesnáze způsobuje chování klientů po takové nehodě, nekontaktování asistenční služby a absence komunikace s pojišťovnou. Důsledkem jsou časté soudní spory o náhradu ze strany poškozených cizinců,“ uvádí Kateřina Krenarová z likvidace událostí z cestovního pojištění.
V loňské sezóně jsme nezaznamenali nárůst nejen škod odpovědnostních, ale i úrazů nejrůznější závažnosti i finanční nákladnosti. Jen pro ilustraci za hluboké zranění na stehně, které si způsobil lyžař letos v únoru v Rakousku, bylo nemocnici za jeho ošetření proplaceno 120 tisíc Kč, za tři zlomená žebra ve Francii pak 90 tisíc Kč, za zlomenou nohu v Itálii 80 tisíc Kč. Pozor by si klienti měli dávat na privátní, silně komerčně orientované "sportovní kliniky", které, pokud zjistí, že klient je pojištěn, přesvědčují k nepřiměřeně drahému léčení. Náklady na ošetření nekomplikované zlomeniny mohou v takovém zdravotnickém zařízení dosáhnout i několika set tisíc korun a pojišťovna tyto neodůvodněné zákroky nemusí stoprocentně uhradit.
V základní sazbě cestovního pojištění je zahrnuto velké množství rekreačních sportovních aktivit a pojištění rovněž kryje záchranné pátrací činnosti horské služby a záchranných sborů i bez nutnosti lékařského ošetření nejen v Evropě, ale na území celého světa. „Ukázalo se, že je to potřeba. Ač nejčastějšími destinacemi na provozování zimních sportů jsou stále Rakousko, Itálie a Francie, během loňské zimní sezóny jsme zaznamenali větší zájem klientů navštívit i jiná zimní střediska. v USA, Kanadě a překvapivě třeba i v Nepálu,“ uzavírá Kateřina Krenarová.
Základní rady, jak má klient postupovat při srážce s další osobou na sjezdovce.
Pojištěný je při srážce zraněn jinou osobou
Pokud dojde ke střetu více osob a dojde ke zranění pojištěného, doporučujeme pojištěnému:
Ø zjistit jména a adresy dalších účastníků a svědků nehody
Ø přivolat policii nebo pracovníka horské služby
Ø trvat na vyhotovení záznamu o nehodě (policií, záchrannou nebo horskou službou)
Ø zajistit originál / kopii záznamu o nehodě
Ø veškeré doklady a informace o nehodě sdělit pojišťovně, respektive prioritně asistenční službě
Ø pořídit fotodokumentaci místa, na kterém k nehodě došlo (je-li to možné)
Ø neprodleně oznámit vznik události pojišťovně a předložit potřebné doklady k likvidaci
Pojištěný při srážce zraní jinou osobu
Pokud dojde ke střetu více osob, jednou z nichž je pojištěný, doporučujeme pojištěnému:
Ø zjistit jména a adresy dalších účastníků a svědků nehody
Ø nesdělovat účastníkům nehody ani jiným osobám žádné informace o sjednaném pojištění
Ø pořídit fotodokumentaci místa, na kterém k nehodě došlo (je-li to možné)
Ø pro případný policejní výslech si vyžádat tlumočníka do ČJ
Ø nepodepisovat žádné dokumenty, kterým pojištěný nerozumí nebo s nimi nesouhlasí
Ø zajistit originál / kopii záznamu o nehodě
Ø neprodleně oznámit vznik události asistenční službě, pojišťovně a následně předložit patřičné doklady.
Nejen tyto, ale mnohé další jsou k dispozici v aplikaci Allianz - Na cesty, kterou si lze zdarma stáhnout do chytrých mobilních telefonů třeba na webu www.allianz.cz
Komentáře
Přidat komentář