Asistenční společnosti varují: Zahraniční nemocnice cílí na turisty


			Asistenční společnosti varují: Zahraniční nemocnice cílí na turisty
20.6.2025 Produkty, Pojistný trh

Prodlužování hospitalizací, nadbytečná vyšetření a účtování přemrštěných cen i za základní zdravotní péči, to jsou praktiky, se kterými se čeští turisté mohou v zahraničí setkat. Efektivní obranou je uzavření kvalitního cestovního pojištění a včasné kontaktování asistenční služby. V létě loňského roku řešili členové České asociace asistenčních společností (Allianz Partners, Euro-Center, Europ Assistance a Global Assistance) přes 43 tisíc případů zdravotních komplikací českých klientů v evropských zemích.

Reagujete na komentář

 

Denisa Lukášková, 21. 6. 2025
Nepodceňovat
Před pár lety jsem byla na dovolené v Řecku a večer mě zničehonic začalo silně bolet břicho. Skončila jsem na pohotovosti v soukromé klinice a i když nakonec nešlo o nic vážného, účtovali mi neskutečné částky za každé vyšetření. Naštěstí jsem měla dobře nastavené cestovní pojištění, takže jsem si mohla vybrat opravdu kvalitní variantu a všechno šlo přes asistenční službu, která mi hodně pomohla – hlavně v komunikaci s nemocnicí, která na mě zpočátku tlačila, ať platím všechno předem. O to víc mě děsí, když si někdo pojistku sjedná jen tak narychlo, bez toho, aby si zkontroloval limity nebo výluky. Až když se něco stane, člověk zjistí, že pár stokorun ušetřených při sjednání pojištění může stát desítky tisíc. Hlavně u destinací mimo EU je to naprostý základ. Fakt doporučuju si vše v klidu porovnat, třeba přes Srovnátor, a nepodcenit podmínky. Nikdy nevíte, kdy se vám to bude hodit.


Pozn.: položky označené * jsou povinné.