Pomoc asistenční služby vyhledávají čeští řidiči nejčastěji v případě nehody. Zhruba dvě třetiny událostí nahlášených asistenčním službám činí právě dopravní nehody, zbylá třetina připadá na poruchy. Nejčastější příčinou poruchy vozidla bývá selhání některého z jeho elektrických zařízení, méně časté pak jsou poruchy motoru či vstřikovací soustavy. Do výčtu nejčastějších „poruch“ patří také defekt pneumatiky či jiné poškození kola. Zbývající nahlašované poruchy se zpravidla týkají palivové soustavy, chlazení, spojky či převodovky. Stále častěji dochází také k drobným „nehodám“, které jsou způsobeny nepozorností řidičů. Typickým příkladem může být záměna paliva.
Klaudia Tóthová, ředitelka obchodu a marketingu DIRECT Pojišťovny k tomu říká: „Každý řidič se může na silnici dostat do svízelné situace, kterou nelze předvídat. Stává se to zejména v letních měsících, kdy většina z nás cestuje autem na dovolenou. Asistenční služba PROFI ASIST na léto pomáhá motoristům při řešení řady nouzových situací, které mohou na silnici nastat.“
Asistenční služba PROFI ASIST na léto je určena speciálně pro letní měsíce. Každý, kdo si v období od 1. 6. do 31. 8. 2008 sjedná u DIRECT Pojišťovny autopojištění, získá tuto exkluzivní asistenční službu zdarma. Asistenční služba PROFI ASIST na léto je platná vždy po dobu 2 měsíců od data sjednání. Kryje rizika v případě nehody, poruchy či krádeže vozidla, zajišťuje pomoc ve formě letenky či jízdenky, ubytování v hotelu a dále také např. organizaci pomoci při ztrátě klíčů. Navíc nabízí náhradní dopravu, doručení finančních prostředků nebo vyslání náhradního řidiče.
Ve službě PROFI ASIST na léto nabízí DIRECT Pojišťovna rovněž předcestovní servis, v rámci kterého mohou motoristé získat mnoho cenných rad a informací (např. informace o čekacích dobách na hraničních přechodech, o průměrných cenách vybraných komodit a další).