I dobrůtka se někdy firmě nepodaří... Pojištění kontaminace


			I dobrůtka se někdy firmě nepodaří... Pojištění kontaminace
25.1.2010 Produkty

Nejen finanční krize může být příčinou toho, že se mnohý podnik dostane do finančních potíží. Příkladem může být Figaro Bratislava. Tři čokoládové produkty, vyráběné ve slovenské továrně, musí firma stáhnout z trhu. To je ta špatná zpráva. Následuje ta dobrá: proti pojištění stažení výrobku z trhu se lze pojistit.

Jde o speciální druh pojištění, které zmírní nemalé finanční náklady, spojené s povinností stáhnout výrobky pojištěné firmy z trhu. Příčinou je obvykle ohrožení zdraví nebo majetku spotřebitelů – tak, jak to bylo v případě bratislavského Figara.

Již dlouhou dobu pojištění kontaminace a stažení výrobku nabízí pojišťovna CHARTIS EUROPE (dříve AIG EUROPE). Nejde tedy o žádnou novinku. Jde o speciální druh pojištění, ale o to užitečnější je pro mnohé firmy.


Rizika

Stále častější příčinou zdravotních problémů, spojených s konzumací potravinářských výrobků, jsou toxiny, plísně, bakterie, či cizorodé látky. Nejde jen o samotné cizorodé látky. Je to i negativní publicita, která obvykle takové případy provází a která má logicky nepříznivý vliv nejen na důvěryhodnost producenta, ale především na jeho finanční výsledky.

A jak se umí sdělovací prostředky takových případů chopit, snad není nutné popisovat!

Celkový finanční dopad ve spojení s radikálním poklesem příjmů může vést až k insolvenci firmy a k ukončení její činnost.


Pojištění kontaminace

Produkt, jež nabízí CHARTIS EUROPE, se hodí výrobcům zboží, určeného pro přímou spotřebu (potraviny, nápoje, drogistický průmysl, tabákový průmysl, farmacie).

„S pojištěním máme celosvětově dlouholeté zkušenosti. Vzhledem k počtu případů stahování výrobků z trhu, které jen v rámci EU dosahuje řádově několika tisíců ročně, není možné toto riziko dlouhodobě opomíjet. Při sjednávání pojištění vždy přihlížíme k individuálním potřebám klienta - důležitou roli hraje typ výrobků, postavení klienta v distribučním řetězci i exportní teritoria,“ uvádí Ing. Denis Vrána, ředitel úseku pojištění odpovědnosti CHARTIS EUROPE.

Pojištění vyžaduje klientovu spolupráci. „Klademe důraz na úroveň nastavených kontrolních a testovacích mechanismů, na dohledatelnost výrobků a taky připravenost klienta na možné stahování výrobků z trhu,“ dodal Vrána.

Na náš dotaz vysvětlil, že povinností firem, které uzavřou pojištění, je pro případy stahování výrobků z trhu mít zpracovaný tzv. Recall Plan, tedy konrétní postup, odkud a jak výrobky stáhnout z trhu.


Co všechno kryje pojištění

Pojištění kontaminace a stažení výrobku pokrývá širokou škálu nákladů vzniklých na straně pojištěného v souvislosti se stažením výrobku z trhu, jako například náklady na oznámení tohoto kroku veřejnosti, logistické náklady, ale i náklady na přerušení provozu či náklady vynaložené za účelem úspěšného návratu na trh.

Pojištění kryje všechny nejčastější příčiny, které vedou k závažné vadě výrobku a tím k jeho nebezpečnosti; s možností rozšířit krytí i o riziko vydírání společnosti v souvislosti s výrobky či o riziko negativní publicity.


Pomoc při vypracování plánu stahování z trhu

Při uzavření pojištění u CHARTIS EUROPE klient získává navíc bonus v podobně konzultačních služeb renomované poradenské agentury RQA Europe Ltd. Konzultaci lze bezplatně využít například pro pomoc při sestavování plánu pro stažení výrobků z trhu či prověření fungování existujícího krizového plánu.

Chartis

 

Share/Bookmark

Zdroj: Chartis

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články