Povodně a záplavy 2009 - co do počtu obětí i rozsahu škod byly třetí nejhorší. Stav nebezpečí byl v reakci na jednotlivé povodňové situace vyhlášen v Moravskoslezském, Olomouckém, Jihočeském a Ústeckém kraji. Do konce června 2009 bylo zasaženo 209 obcí, zemřelo 14 lidí, poškozeno bylo 2146 domů a evakuováno bylo více než 1400 lidí.
Povodně 2010 - lidé v dříve zatopených oblastech doufali, že toto spojení nikdy neuslyší. Letos však rozbouřená voda znovu zatopila a zničila rozsáhlá území Moravskoslezského, Olomouckého, Zlínského a Jihomoravského kraje, vzala si i jeden lidský život. Podle hasičů zatím zasáhla 2100 objektů a evakuováno bylo 1198 lidí. Z důvodu uvolňování jílovitého podloží začalo rovněž docházet k masivním sesuvům půdy, zejména na Karvinsku a Frýdeckomístecku.
Letecké snímky zaplavených oblastí na Novojíčínsku 25. června 2009. Autor: ZZS Moravskoslezského kraje
Zdroje: ČHMÚ, pod.cz, MŽP, HZS - Moravskoslezský kraj, HZS - Olomoucký kraj, , HZS - Zlínský kraj, ČTK, Povodí Ohře
Likvidátoři Triglav pojišťovny, a.s. jsou v pohotovosti a plně k dispozici pro všechny klienty. Škody způsobené povodněmi i sesuvy budou vyřešeny přednostně v co nejkratším možném čase.
Na internetových stránkách www.triglav.cz je zveřejněn stručný postup při vzniku škody - Informace pro klienty postižené záplavami:
-
Fotodokumentace - pokud je to možné, zdokumentujte rozsah vzniklé škody – fotoaparátem kamerou…
-
Zabraňte dalším škodám – v rámci svých možností proveďte opatření, které zamezí zvýšení rozsahu škod (např. odčerpávání vody, odstraňování bahna, vysoušení)
-
Úklid - Je-li to z hygienických nebo bezpečnostních důvodů nutné, je možné po zdokumentování likvidovat zničené věci (drahé věci vyhazujte až po dohodě s pracovníkem pojišťovny)
-
Nahlášení škody:
telefonicky: 542 425 011
faxem: 542 423 729
e-mailem: marie.slamova@triglav.cz
nebo písemně: Triglav pojišťovna, a.s.
Novobranská 544/1
602 00 Brno -
Následně budete kontaktováni pracovníkem pojišťovny za účelem dohodnutí prohlídky nebo dohody o dalším postupu (způsob opravy, případně vyplacení zálohy)
-
Zpracujte si seznam poškozených a zničených věcí s uvedením ceny a stáří, pokud máte, doložte nabývací doklady
O rychlé a kvalitní práci likvidátorů Triglav pojišťovny vypovídá i pár příkladů z loňského roku, které byly vyřešeny k plné spokojenosti klientů:
Pojistná událost z 25.6.2009 v Bělotíně – rozvodněný Bělotínský potok zaplavil budovy, stroje a zásoby pojistěného výrobního podniku. Škoda nám byla nahlášena 29.6.2009 a ve stejný den byla zaregistrována. První prohlídka byla provedena 30.6.2009, druhá 13.7.2009. Předběžné vyčíslení škody bylo poškozeným zasláno 28.7.2009. Dne 29.7.2009 mu byla nabídnuta záloha. Klient sdělil, že zálohu zatím nepožaduje s tím, že je mile překvapen, jak urgentně funguje proces likvidace majetkových škod u naší pojišťovny. 14. 8.2009 klient požádal o zálohu, která byla schválena 17.8.2009. Klient opět ocenil rychlé a seriózní jednání. Koncem měsíce října nám byly doloženy kompletní doklady k vyčíslení škody a 4.11.2009 byla provedena likvidace a schválena výplata konečné výše pojistného plnění.
Pojistná událost z 3.7.2009 ve Křtinách (okres Blansko) – přívalový déšť způsobil záplavu a vytlačil plastovou jímku k separování odpadních vod z RD. Klientka škodu nahlásila 8.7.2009, již druhý den jí byla vyplacena záloha ve výši 50% předpokládaných nákladů na opravu a 30.7. byla provedena výplata konečného plnění na základě doložené faktury.
Pojistná událost z 3.7.2009 ve Frýdlantě nad Ostravicí – zaplavení chaty při přívalovém dešti. Klient nám škodu nahlásil 8.7.2009 a již 14.7.2009 mu bylo vyplaceno pojistné plnění rozpočtem pojistitele.
Komentáře
Přidat komentář