Zkrachovala cestovní kancelář Dolce vita, za úpadkem je opět krátká historie firmy


			Zkrachovala cestovní kancelář Dolce vita, za úpadkem je opět krátká historie firmy
23.7.2012 Produkty

Cestovní kancelář Dolce vita dnes vyhlásila úpadek. Jde o krach šesté cestovní kanceláře na českém trhu v letošním roce. Příčinou ukončení činnosti všech společností byl nedostatek finančních prostředků k realizaci zájezdů. Podle odborníků se jednalo převážně o cestovní kanceláře s krátkou historií.

Po krachu společností RedgreenTours, Globaltour, BG Travel, Majestic Travel, Asteri Tour a CK Filip dnes ukončila činnost další cestovní kancelář. Z důvodu platební neschopnosti není společnost Dolce vita schopna zajistit realizaci zájezdů s odletem od 23. července 2012. Cestovní kancelář Dolce vita se specializovala na prodej leteckých zájezdů do Tuniska, Turecka, Egypta a Řecka. V nabídce měla rovněž pobyty do Spojených arabských emirátů a na ostrovy Malta a Kypr.

V případě krachu cestovní kanceláře Dolce vita šlo podobně jako u předchozích pěti letošních případů o nedostatečnou finanční rezervu. Společnosti tak nebyly schopny zajistit pro své klienty odlet na koupené pobyty,“ sdělil MichalTůma, marketingový ředitel cestovní agentury Invia.cz, která je jedničkou na českém trhu v oblasti prodeje dovolené přes internet. „Abychom těmto situacím předešli, připravili jsme letos speciální pojistku s názvem Faktor 100. Poškozeným klientům nabídneme poukaz na nákup nového zájezdu v hodnotě původního pobytu a vyřešíme za ně jednání s pojišťovnou,“ doplnil Tůma s tím, že v případě krachu cestovní kanceláře Dolce vita nabídnou poukaz všem klientům, kteří zakoupili svůj zájezd u agentury Invia.cz.

Případy krachu cestovních kanceláří v uplynulých letech se podle odborníků shodují v tom, že se jedná zejména o nově založené společnosti, které na českém trhu nepůsobí dlouho. „V poslední době se dostaly do insolvence pouze cestovní kanceláře bez historie prodeje zájezdů, podnikající v cestovním ruchu velmi krátkou dobu, tedy bez nutných zkušeností a rezervního kapitálu,“ uvedla Kateřina Petříčková, tajemnice Asociace českých cestovních kanceláří a agentur. „V případě úpadku cestovní kanceláře je zákonem stanovena vysoká ochrana spotřebitele. Česká republika se řadí mezi země Evropské unie s vůbec nejvyšší ochranou spotřebitele proti úpadku cestovní kanceláře,“ dodala Petříčková.

V současné době připravuje ministerstvo pro místní rozvoj v souvislosti s krachy cestovních kanceláří novelu zákona o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu. Cílem novely je lépe specifikovat povinnosti cestovních kanceláří a pojišťoven. V budoucnu by tak nemělo docházet k nejasným situacím při vyplácení pojistného plnění z povinného pojištění proti úpadku cestovních kanceláří.

Předpokládaná platnost novely zákona o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu je od ledna 2013. Hlavním účelem připravované novely je zvýšení ochrany spotřebitele a zlepšení jeho informovanosti,“ vysvětlila Jana Jabůrková, ředitelka odboru komunikace Ministerstva pro místní rozvoj ČR. „Novela má za cíl zajistit transparentnost v účtování cestovních kanceláří o zájezdech a zpřesnit podmínky plnění pojišťoven vůči klientům,“ vysvětlila Jabůrková.

Zdroj: Invia

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články