CK Sunflower Tours ukončila činnost. Pojištěna je u společnosti Slavia


			CK Sunflower Tours ukončila činnost. Pojištěna je u společnosti Slavia
23.8.2022 Škody, Produkty

Cestovní kancelář (CK) Sunflower Tours ohlásila ukončení činnosti a připravuje návrh na insolvenci. CK informuje své klienty, kteří mají koupený zájezd s odletem v nejbližších dnech, aby necestovali na letiště, protože nebudou odbaveni.

V zahraničí má cestovní kancelář Sunflower Tours 90 klientů a Slavia pojišťovna všem prostřednictvím asistenční služby zajistila, že zůstanou ve svých hotelech až do konce pobytu a odletí původně plánovanými linkami do Prahy. Celkově se úpadek týká zhruba 300 klientů, většina jsou ti, kteří si zaplatili zájezd a neodletěli na něj. „Těm pojišťovna peníze vrátí poté, co CK vyhlásí insolvenci a poskytne jí všechny informace pro likvidaci této pojistné události," uvedl mluvčí Slavia pojišťovny Václav Bálek.

„V současnosti zpracováváme všechny důležité podklady a našim cílem je, abyste klienti peníze dostali rychle zpět. Věříme, že CK Sunflower Tours  nám všechny potřebné dokumenty pošle co nejrychleji. Některé doklady však potřebujeme také od našich zákazníků. Konkrétně jde o smlouvu o zájezdu/cestovní smlouvu; doklad o zaplacení (záloha/doplatek) k neuskutečněnému zájezdu (může jít o výpis z bankovního účtu nebo příjmový pokladní doklad či jiný doklad, který prokazuje úhradu); informace k bankovnímu spojení či adresu v případě poštovní poukázky, na kterou Vám můžeme výplatu plnění poslat. U všech dokumentů, které nám posíláte, prosím uvádějte číslo Vaší smlouvy o zájezdu. Pro jejich odeslání prosíme použijte tento link PODKLADY SUNFLOWER TOURS PODKLADY SUNFLOWER TOURS," poskytuje Slavia další informace klientům na svém webu.


Mohlo by vás zajímat: Pojištění je především odpovědnost, říká osobnost pojistného trhu Martin Diviš


Sunflower Tours se zaměřovala na dovolené v Egyptě. Vznikla v roce 2015, jednatelem je Adel Hussein Korany Hussein. S podnikáním CK začala na Slovensku, i tam ohlásila úpadek. Obracíme se na Vás v souvislosti se situací, ve které se v současné době nachází naše společnost SUNFLOWER TOURS. Je nám nesmírně líto, že jsme nuceni oznámit ukončení činnosti naší cestovní kanceláře a zároveň informovat o skutečnosti, že v současné době připravujeme návrh na prohlášení úpadku společnosti. K této skutečnosti významně přispěly ztráty během 2letého omezení a zákazů cestování z důvodu pandemie COVID-19 a ani prodej v letošním roce nepomohl zlepšit celkovou finanční situaci. O dalších krocích v souvislosti s následným uplatňováním škodní události Vás budeme informovat ihned po obdržení informací o postupu z pojišťovny na webových stránkách. Prosíme od této chvíle neuhrazujte žádné platby, ani doplatky za ještě nezrealizované zájezdy. Rovněž prosíme všechny klienty, kteří mají zaslány pokyny s odletem v nejbližších dnech, aby necestovali na letiště, nebudou odbaveni. Všechny uhrazené platby budou rovněž předmětem škodní události,“ uvádí se na webu CK Sunflower Tours.


Mohlo by vás zajímat: 2Q 2022: Hannover Re má předepsané pojistné 19,9 %. SCOR pak 8,3 %


Jak funguje pojištění?

Pojištění proti úpadku cestovní kanceláře chrání klienty cestovních kanceláří v případech, kdy cestovní kancelář z důvodu svého úpadku není schopna dostát svým závazkům plynoucích z uzavřené smlouvy o zájezdu s klientem. Povinnost se pojistit ukládá cestovním kancelářím zákon č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu. Cestovní kancelář je povinna sjednat pojištění proti úpadku, na základě kterého vzniká zákazníkovi cestovní kanceláře právo na plnění v případech, kdy cestovní kancelář z důvodu svého úpadku.

Co je předmětem pojištění?

Pojištění se sjednává pro případ, kdy cestovní kancelář z důvodu svého úpadku neposkytne zákazníkovi, se kterým uzavřela smlouvu o zájezdu, dopravu z místa pobytu do místa odjezdu nebo do jiného místa, pokud je tato doprava součástí zájezdu či spojených cestovních služeb nebo pokud nevrátí zákazníkovi zaplacenou zálohu nebo cenu zájezdu v případě, že se zájezd neuskutečnil. Sjednává se také pro případ, kdy CK nevrátí zákazníkovi rozdíl mezi zaplacenou cenou zájezdu a cenou částečně poskytnutého zájezdu v případě, že se zájezd uskutečnil pouze zčásti. Pojištění zafunguje i v případě, kdy CK nevrátí zákazníkovi, kterému prodala poukaz na zájezd, část nebo celou cenu poukazu na zájezd, který se neuskutečnil, nebo nevrátí zákazníkovi platby za služby, které byly součástí spojených cestovních služeb a které nebyly poskytnuty.

Slavia pojišťovna, která zhruba padesátce českých cestovek kryje riziko úpadku, už letos vyplácela peníze těm, kteří o dovolené měli původně úplně jinou představu.  Jedním z největších úpadků CK v naší zemi byl loňský krach cestovní kanceláře FIRO-tour. Přestože likvidaci této pojistné události cestovka svojí pasivní komunikací značně brzdila, Slavii se ji nakonec podařilo uzavřít a 6894 lidem zaplatila přes
208 milionů korun. FIRO však nebyla jediná cestovní kancelář, která v poslední době ohlásila úpadek. Podobný osud letos zaznamenaly např. CK METAL-FRUT s více než 800 klienty, kterým Slavia zaplatila již téměř 2,7 milionu korun a další čekají na výplatu po obdržení všech potřebných dokumentů. Na dovolenou podle původního plánu neodjelo ani 72 turistů, kteří si zakoupili zájezdy s CK SMart GO a kterým už pojišťovna vyplatila přes 1,1 milionu korun. Slavia pojišťovna se pro letošní rok snažila obnovit pojištění proti krachu u všech CK, které o krytí tohoto rizika měly zájem. Ty, u kterých to kvůli požadavkům zajistitelů udělat nemohla, většinou změnily svůj model a staly se z nich cestovní agentury.


Mohlo by vás zajímat: VIG k 1. pololetí 2022: Objem pojistného se zvýšil o 11,6 % na 6,44 mld. EUR


V tuzemsku bylo podle ministerstva pro místní rozvoj k 21. červnu aktivních 583 CK, od začátku roku vzniklo šest nových, sedm zaniklo a tři vyhlásily úpadek. Činnost jich přerušilo 36, provozování živnosti naopak obnovilo 19.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články