UniCredit Leasing a Renault Leasing: Řešení škod z povodní


			UniCredit Leasing a Renault Leasing: Řešení škod z povodní
7.7.2009 Škody

Společnosti UniCredit Leasing a Renault Leasing jsou připraveni klientům postiženým povodní v maximální možné míře vyjít vstříc při řešení pojistných událostí stejně jako při následném řešení případných problémů se splácením finančních závazků.
Společnosti UniCredit Leasing i Renault Leasing mají připraven pro klienty, kteří budou řešit pojistné události na financovaném majetku v důsledku záplav a povodní, velmi vstřícný přístup nejen pří řešení těchto pojistných událostí, ale i při následné dohodě o plnění případných finančních závazků.

1. Postup řešení pojistné události v důsledku povodně nebo záplavy

Většina předmětů financovaných společnostmi UniCredit Leasing a Renault Leasing má sjednané havarijní nebo strojní pojištění. Tato pojištění kryjí rizika škod při dopravních nehodách i škody vzniklé živelnou událostí. Povodeň i záplava spadají do kategorie živelních událostí.

a/ Postup řešení pro motorová vozidla

 

I. Zajištění vozidla

V první řadě je potřeba zajistit vyproštění, odtah a následné uskladnění vozidla na bezpečném místě (servis, hlídané parkoviště). V těchto případech pomohou smluvní asistenční služby příslušné pojišťovny, u které je vozidlo pojištěno.

Telefonní čísla na jednotlivé pojišťovny a jejich asistenční službu:

Pojišťovna

informační linka

Asistenční služba

tel. číslo asistenční služby

Kooperativa

800 150 105    

Globalassistance

1220

Uniqa

800 120 020        

AXAassistance

272 101 099

Allianz

800 170 000

ELVIAassistance

283 002 780

Generali

844 188 188        

Generaliassistance

221 586 666

Česká pojišťovna

841 114 114

SOS assist

224 557 004

II. Nahlášení příslušné pojišťovně

Po zajištění vozidla je nutné vzniklou pojistnou událost nahlásit příslušné pojišťovně na informační linku. Operátorka na informační lince zaregistruje pojistnou událost a s klientem je sjednán termín prohlídky poškozeného vozidla technikem pojišťovny.

Při nahlášení pojistné události je nutné sdělit pojišťovně několik informací: datum, místo, čas a rozsah poškození.

Dále je potřeba sdělit pojišťovně číslo leasingové smlouvy, případně VIN nebo RZ vozidla. Pokud došlo ke zničení dokumentů, zajistí obratem zaslání duplikátů na adresu klienta leasingová společnost. Stačí zavolat na Klientské centrum 844 11 33 55.

Podporu při řešení pojistné události poskytne také oddělení pojištění UniCredit Leasing – tel. číslo: 800 103 102, které zajistí součinnost mezi klientem a pojišťovnou.

III. Prohlídka technikem příslušné pojišťovny

Do doby provedení prohlídky poškozeného vozidla technikem příslušné pojišťovny je nutné neměnit stav způsobený pojistnou událostí bez souhlasu pojišťovny, nejdéle však po dobu 5 dnů od oznámení pojistné události pojišťovně. To neplatí, pokud je potřeba s vozidlem nakládat z důvodů bezpečnostních, hygienických, ekologických nebo jiných závažných důvodů. Po provedené prohlídce je možné začít s opravou vozidla, a to za předpokladu, že škoda nebude pojišťovnou uznána jako totální.

IV. Souhlas vlastníka s proplacením pojistného plnění

Po telefonickém zaregistrování škody u příslušné pojišťovny klient obdrží do zhruba 14 dnů registrační dopis se seznamem podkladů, které je třeba pojišťovně doložit k řádné likvidaci škody. Jedním z uvedených podkladů, vyžadovaných pojišťovnou, je i souhlas vlastníka vozidla s proplacením pojistného plnění (devinkulace). V případě leasingu je vlastníkem leasingová společnost.

O tento dokument je možné požádat prostřednictvím internetového hlášení (www.unicreditleasing.cz) nebo zavoláním na Klientské centrum 844 11 33 55. Dokument bude obratem zaslán příslušné pojišťovně.

Po doložení veškerých podkladů včetně faktury za opravu vozidla bude pojistné plnění pojišťovnou vyplaceno.

V. Totální škoda

Pokud bude pojišťovnou škoda uznána jako totální, je nutné neprodleně kontaktovat Klientské centrum UniCredit Leasing. Tyto škody jsou řešeny v součinnosti leasingové společnosti, pojišťovny a klienta. Při totální škodě dochází například k přerušení leasingové smlouvy, odkupu vraku, závěrečnému vyúčtování leasingové smlouvy apod. Celý postup řeší s poškozeným odborný pracovník UniCredit Leasing.

b/ Postup řešení pro ostatní komodity - stavební a zemědělské stroje, technologie a elektronika:

I. Zajištění poškozené věci

U vyproštění, odtahu a následného uskladnění platí stejný postup jako v bodě I. pro motorová vozidla.

II. Kontaktování pracovníka UniCredit Leasing

U těchto komodit zajistí UniCredit Leasing plný servis při řešení pojistné události. Klient oznámí vznik pojistné události prostřednictvím Klientského centra 844 11 33 55. Následně je kontaktován odborným pracovníkem oddělení pojištění UniCredit Leasing, který sdělí postup při řešení pojistné události s žádostí o doložení údajů k pojistné události (datum, místo, čas) a podkladů (faktura za opravu).

Následně leasingová společnost zajistí samotné nahlášení pojistné události pojišťovně.

III. Likvidace pojistné události

Klient zajišťuje odtah do odborného servisu, který provede potřebnou fotodokumentaci vzniklého poškození a vystaví odbornou technickou zprávu o stavu poškozeného předmětu. Po opravě vystaví fakturu za opravu, kterou klient společně s výše uvedenou technickou zprávou a fotodokumentací postoupí leasingové společnosti. Odborný pracovník leasingové společnosti následně zajistí ve spolupráci s likvidátorem pojišťovny řádnou likvidaci a výplatu pojistného plnění.

2. Finanční závazky u společností UniCredit Leasing a Renault Leasing

Klienti postižení povodní nebo záplavou mohou  požádat o odklad splátek v případě škody na financovaném předmětu. Žádosti podané písemnou formou vyřizuje na základě individuálního posouzení oddělení správy smluv UniCredit Leasing (sprava.smluv@unicreditleasing.cz).

     Zdroj: UniCredit Leasing                                

Zdroj: UniCredit Leasing

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články