3Q 2022: Ping An reportuje celkový provozní zisk + 3,8 %


			3Q 2022: Ping An reportuje celkový provozní zisk + 3,8 %

Některé pojišťovny a zajišťovny zveřejnily předběžné neauditované finanční výsledky za 3. čtvrtletí 2022. V tomto článku je prezentován výkon čínské skupiny Ping An.

Ping An

  • provozní zisk skupiny se v 1. – 3. čtvrtletí 2022 zvýšil oproti 1. – 3. čtvrtletí 2021 o 3,8 % na 123,288 mld. RMB (1 CNY/RMB = 0,140042 USD; 22. 11. 2022),
  • 69 % z výše uvedeného provozního zisku připadalo na životní a soukromé zdravotní pojištění. Přírůstek daného zisku ve sledovaném období ve srovnání s – 3. čtvrtletím 2021 činil 17 %. Majetkové a odpovědnostní pojištění přispělo k provoznímu zisku 10,405 mld. RMB a podílelo se na celkovém provozním zisku 8,4 %,
  • solventnostní poměr byl k 30. 9. 2022 v životním i neživotním pojištění vysoko nad regulatorními požadavky. Tzv. komplexní solventnostní poměr byl k 30. 9. 2022 v životním pojištění na úrovni 250 % a v majetkovém a odpovědnostním pojištění na úrovni 241,7 %,
  • přijaté pojistné v majetkovém a odpovědnostním pojištění docílilo v 1. – 3. čtvrtletí 2022 výše 222,024 mld. RMB a oproti prvním devíti měsícům roku 2021 bylo vyšší o 11,4 %,
  • v životním a soukromém zdravotním pojištění pokračovala racionalizace prodejní sítě, jejíž podstatou je docílit vyšší kvalitu prodeje. Snižuje se přitom razantně počet pojišťovacích agentů. K 30. 6. 2022 jich skupina využívala 519 000 a k 30. 9. 2022 pak 488 000. Tato reforma se ovšem projevila v objemu nové produkce, která poklesla z 35,237 mld. RMB v 1. – 3. čtvrtletí 2021 na 25,848 mld. RMB v 1. – 3. čtvrtletí 2022. Na druhé straně, jak bylo již uvedeno výše, se provozní zisk v životním a soukromém zdravotním pojištění zvýšil ve sledovaném období o 17 %.   

Mohlo by vás zajímat: Novela zákona o evidenci skutečných majitelů dopadne i na pojišťovny


Nad rámec vybraných hlavních výsledků je účelné se blíže zastavit u reformy obchodu, resp. u optimalizace prodejní sítě. Skupina Ping An např. zdůrazňuje, že podíl pojišťovacích agentů s vysokoškolským vzděláním vzrostl ve sledovaném období o 4procentní body. Rozvinula boj o talenty. Zvýšila se rovněž produktivita prodejního týmu. Objem nové produkce na jednoho pojišťovacího agenta vzrostl ve sledovaném období o 22 %. Skupina spoléhá v obchodě nejen na kvalitní pojišťovací agenty, ale usiluje o zlepšení i v bankopojištění a v jiných prodejních kanálech.

Zdroj: Ping An

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články