Rizika očima obchodního ředitele společnosti ADIDAS - Dietera Schmitta
1. Měnová rizika
Výroba a prodej našich výrobků probíhá v různých měnách. Převažují US dolary, zbytek je v jiných měnách, zejména v eurech.
2. Hospodářská rizika
Recese vyvolaná poklesem ekonomiky, ale i občanské nepokoje, vyvlastnění, znárodnění – zejména v regionech, kde má firma silné zastoupení.
3. Rizika, související s obchodní značkou
V poslední době jde zejména o diskusi na sociálních médiích – to může vést firmu až k úplné ztrátě příjmů.
4. Rizika konkurence
Rizika, vyplývající z konsolidace trhu, strategických aliancí, intenzivní konkurence i vstupu nových výrobců na trh a jejich vlastních značek.
5. Rizika rostoucích vstupních nákladů
Suroviny a náklady na pracovní sílu představují přibližně 70 % ze skupiny nákladů, převážně ve formě gumy, bavlny, polyesteru a surovin, jejichž cena úzce souvisí s cenou ropy. Tyto náklady jsou vystaveny riziku cenových výkyvů, zatímco mzdové náklady vytrvale a neustále rostou.
Risk&Insurance
Komentáře
Přidat komentář