Pojišťovně Zurich UK unikly citlivé údaje o klientech


			Pojišťovně Zurich UK unikly citlivé údaje o klientech
28.8.2010 Technologie

Pojišťovna Zurich UK vystavila své klienty nebezpečí, že se jejich citlivé údaje dostanou do nepatřičných rukou a budou následně zneužity. Financial Services Authority (FSA) pojišťovně za tento přestupek udělil pokutu ve výši 2,275 miliónů liber. Hlavním důvodem pokuty byla skutečnost, že pojišťovna nedokázala zajistit takový systém kontroly, který by zabránil úniku důvěrných klientských informací do nepatřičných rukou.

Ztratilo se celkem 46 000 podrobných údajů o klientech, v mnoha případech včetně tak citlivých informací, jako jsou údaje o bankovních účtech a číslech kreditních karet, podrobných údajů o pojištěném majetku a o tom, jakým způsobem je majetek zabezpečen.

Dohled konstatoval, že ztráta, k níž došlo, může pro klienty znamenat velmi vážné škody, dokonce je nutné počítat i s rizikem vloupání.

Pojišťovna Zurich UK tvrdí, že nemá žádné důkazy o tom, že by osobní data klientů mohla být zneužita.

Pojišťovna data o klientech spravovala prostřednictvím smlouvy o outsourcingu. Tu uzavřela se společností Zurich Insurance Company South Africa Limited (Zurich SA). V srpnu roku 2008 se této společnosti data ztratila v průběhu rutinního převodu dat do datového skladu.

Margaret Cole, ředitelka FSA pro oblast finančních zločinů, uvedla: "Věc je o to horší, že Zurich UK si nedávala pozor a k další ztrátě došlo o rok později."

Vzhledem k tomu, že pojišťovna souhlasila s podrobným vyšetřením celého případu, doslala 30% "slevu" z původní pokuty. Ta sice měla původně činit 3,25 miliónů liber, ale nakonec to bylo jen 2,275 miliónů liber.

Insurance Times

Zdroj: Insurance Times

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS