Co letos pojišťovny plánují - pojišťovna Wüstenrot


			Co letos pojišťovny plánují - pojišťovna Wüstenrot
3.2.2010 Pojistný trh

Dnes zveřejňujeme v rámci naší ankety odpovědi pojišťovny Wüstenrot. Na otázky odpovídal Pavel Vaněk, předseda představenstva pojišťovny Wüstenrot.

Budou stát letos za růstem předepsaného pojistného podnikatelé?

Za loňským zvýšením celkem předepsaného pojistného stálo především životní pojištění, jehož objem meziročně vzrostl - možná až poněkud překvapivě - o 5,1 %. K růstu předepsaného pojistného u neživotního pojištění - celkem však jen o 0,6 % - přispěl především nárůst za podnikatelská pojištění o 4,8 %.

Předpokládáme, že v letošním roce dojde k nárůstu celkového předepsaného pojistného, u Wüstenrotu pak očekáváme vyšší přírůstek u produktů neživotního pojištění, především pojištění vozidel.

Jaké nové produkty podnikatelům nabídnete? Myslíte, že by mohl být zájem o pojištění přerušení provozu z titulu stávky, nebo o pojištění ekologické újmy?

V současné chvíli nabízíme pojištění pro malé a střední podnikatele. Tento produkt je určen k pojištění rizik spojených s podnikáním ekonomických subjektů. Zastřešuje nejen škody na majetku, ale součástí pojištění je i pojištění odpovědnosti za škodu, a to za škodu způsobenou provozní činností, vadou výrobku i za škodu vyplývající z držení nemovitosti. Lze jej dále rozšířit podle charakteru činnosti podnikatele. Pojištění podnikatelů je variabilní produkt, ze kterého náš finanční poradce či makléř sestaví pojištění podle potřeb.

A co zabezpečení na stáří? Uvědomují si lidé se středními a vyššími příjmy, že budou mít v důchodu jen 30 až 40 % svých příjmů? (A možná ani to ne...) Dokáže chybějící důchodovou reformu nahradit nabídka životního pojištění?

Převážná většina lidí z této příjmové skupiny si je této skutečnosti bezpochyby vědoma, a mnoho z nich si na stáří proto finanční rezervy určitým způsobem vytváří. Životní pojištění - kapitálové a investiční – je jednou z velmi vhodných forem, chybějící důchodovou reformu však v plné míře nahradit nemůže.

Zvýší letošní sněhová kalamita zájem lidí o pojištění majetku?

Na základě zkušeností s podobnými situacemi nepředpokládáme výrazně zvýšený zájem o pojištění majetku.

Jaký úkol jste si dali neformálně pro rok 2010?

Další posílení značky Wüstenrot jako životní a neživotní pojišťovny, což chceme podpořit i v oblasti marketingu. Chceme navázat na úspěšnou mediální kampaň roku 2009, která toto očekávání již zčásti naplnila. Naším dalším cílem je rozšíření nabídky pojistných produktů a stabilní nárůst předepsaného pojistného jak u životního tak neživotního pojištění. Plánujeme také aktivní spolupráci s externími partnery, makléřskými sítěmi a prodejci vozidel.

Děkuji Vám za rozhovor.

Dagmar Šístková

 

Share/Bookmark

Zdroj: Dagmar Šístková

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články