Zajímavost: Britské pojišťovny obviněny z rasizmu


			Zajímavost: Britské pojišťovny obviněny z rasizmu

Podle některých zpráv vyžadují některé britské pojišťovny u pojištění vozidel mnohem vyšší pojistné za stejný rozsah služeb u osob s arabsky znějícím jménem než u klientů s „anglickým“ jménem. Toto vážně obvinění vznesl britský bulvární deník The Sun. Podle tohoto tvrzení by „John Smith“ za komplexní havarijní pojištění vozu Ford Focus zaplatil ročně u pojišťovny Admiral 1333 liber, zatímco „Muhammed Ali“ by musel vysázet 2262 liber.

Je velmi těžké takovou vážnou výtku proti pojišťovně posoudit. Bulvární noviny ovšem tvrdí, že pro takové tvrzení mají opravdu dobré argumenty. Pracovníci redakce porovnávali nabídky více pojistitelů na srovnávači „Go Compare“, mimo jiné i od pojišťoven Admiral, Marks & Spencer, Bell, Elephant nebo DIamond.

Údaje ke všem důležitým parametrům pojištění, jako jsou charakteristiky auta, bydliště a podobně byly zcela identické. A vždy došli ke stejnému výsledku: Muhammed musí zaplatit více než John. Elephant a Diamond jsou sesterské společnosti Admiralu.


Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Když arbitr nekoná


Mlčeti zlato

Novináři byli na tento údajný nekorektní postup při cenotvorbě upozorněni případem jistého klienta Mohammeda Sulemana Butta z Bredfordu. Pan Butt, což je reálné jméno, si všiml v podkladech ke svému pojištění auta nepřesnosti: u jména stálo jen „Suleman“ namísto „Mohammed Suleman“. Chybu nahlásil, což ale byla chyba, píší noviny: stála ho 166 liber navíc. Tolik činilo zdražení pojištění.

Na dotaz, jak je to možné, obdržel 36letý asistent-anesteziolog Butt od pojišťovny odpověď, že zvýšení ceny souvisí s jeho jménem. Podle Butta zněla přesná odpověď tak, že pojišťovna „připouští, že vyšší cena nemá žádný jiný důvod než jeho jméno.“ To vyjádření nebylo opravdu šťastné – nebo by je člověk měl snad pochválit za upřímnost a pravdomluvnost?


Mohlo by vás zajímat: IFRS 17 a očekávaný dopad na české pojišťovny


Pan Butt je takovým postupem dotčen: Jde o rasizmus, jasný a prostý. Přece nemohou jednoduše říct, že Mohammedi jsou horší řidiči než Johnové.“ Je opravdu objektivně těžko vysvětlitelné, proč by Mohammedi jezdili hůře, a měli by tedy mít dražší pojištění. A co na to pojišťovny?

Šéf pojišťovny Admiral David Stevens výtky na adresu své firmy odmítá a zdůrazňuje, že bylo nasazeno software pro boj proti pojistnému podvodu, který má odhalit zadání chybných údajů nebo i nedůvěryhodnou změnu údajů. Pravděpodobně zde naráží Stevens na zadání jména Smith a poté jeho změnu na Ali při testech ze strany novinářů. O zdůvodnění postupu svých pracovníků v případě klienta pana Butta se nezmínil.


Mohlo by vás zajímat: Umělé oplodnění? Role zdravotní a komerční pojišťovny


Zástupci Marks & Spencer se k případu publikovanému v deníku Sun vyjádřili tak, že jejich firma by nikdy nepostupovala diskriminačně, a že případy prověří.

Správné e-mailové spojení přináší úsporu

Pokud si teď myslíte, že neuvěřitelnější „story“ není možná, zpomalte. Sun už odhalil, že při sjednávání pojištění prý záleží i na e-mailové adrese. Údajně klient s adresou Hotmail platí zákazník u své pojišťovny o 31 liber více než uživatel adresy Gmail. Zajímá Vás jméno pojišťovny? Zase Admiral…

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články