Generali: První cestovní pojištění pro případ neuskutečnění zájezdu


			Generali: První cestovní pojištění pro případ neuskutečnění zájezdu
25.6.2012 Produkty

Pojišťovna Generali přichází s novou službou, prvním cestovním pojištěním, které zaručí klientům cestovních kanceláří rychlé vrácení peněz za neuskutečněné zájezdy v případě, kdy dojde ke krachu cestovní kanceláře. Ještě v letošní sezóně tak budou moci odjet na zaslouženou dovolenou, i když by došlo k úpadku cestovky, u které si zájezd zakoupí. Pojišťovna Generali tak všem českým turistům nabízí formou služby adekvátní ochranu do té doby, než bude novelizován zastaralý zákon upravující některé podmínky podnikání v cestovním ruchu, který nechrání koncové spotřebitele dostatečně.

„Toto pojištění je službou pro klienty. Pokud přihlásí svůj nárok za neuskutečněný zájezd kvůli krachu CK z našeho nového cestovního pojištění, vyřídíme veškerou agendu v rámci úpadku s pojišťovnou, u které je pojištěna cestovní kancelář a vyplatíme plnou cenu zájezdu až do výše sjednané pojistné částky,“ vysvětluje jednoduchý princip fungování nového pojištění generální ředitel a člen představenstva pojišťovny Generali Štefan Tillinger.

„Na jeden zájezd a jednu osobu se lze jednorázově pojistit za dvacet korun do limitu 10 000 korun, za padesát do 20 000. Maximální pojistný limit je 80 000, tato varianta stojí osmdesát korun,“ upřesňuje Pavel Sivák, vedoucí oddělení pojištění privátních rizik pojišťovny Generali.

Časový limit na odškodnění klientů z povinného pojištění pro případ úpadku cestovních kanceláří je zhruba půl roku. Obvykle tak většina lidí zůstává doma, protože málokdo má stranou našetřené peníze na další dovolenou. S naším připojištěním lidé mohou stihnout svoji vysněnou dovolenou ještě během sezóny. Po přihlášení nároku za neuskutečněný zájezd z cestovního pojištění a doložení potřebných dokladů mohou mít klienti peníze na svých účtech do čtrnácti dnů,“ dodává Pavel Sivák.

První cestovní pojištění pro případ neuskutečnění zájezdu lze uzavřít online již dnes na www.generali.cz. Počínaje příštím týdnem jej bude možné sjednat na všech pobočkách Generali a prostřednictvím vybraných cestovních agentur a kanceláří.

Současný zákon nechrání spotřebitele dostatečně

Současná zákonná úprava sice stanoví CK povinnost pojistit se proti úpadku, výši pojistného limitu ale určuje jen velmi obecně. Konkrétní částka tak záleží prakticky jen na rozhodnutí cestovní kanceláře. V praxi se často ukazuje, že tento limit nemusí být dostatečný.

Za cenu několika desítek korun k ceně zájezdu dostává nyní každý klient možnost připojistit se tak, aby v případě úpadku CK dostal zpět své peníze.

Dlouhodobě upozorňujeme na to, že zákon z minulého století je zastaralý a nedokonalý,“ připomíná Štefan Tillinger. „Ministerstvo pro místní rozvoj jsme vyzvali k jeho změně a vítáme, že práce na novele se konečně rozbíhá,“ dodává Tillinger.

Podle dostupných informací se s předložením návrhu novely na jednání vlády ale počítá teprve v prosinci 2012 a s nabytím účinnosti dokonce až o rok později, v prosinci 2013. Nová koncepce stoprocentní ochrany spotřebitele, která by byla plně v souladu s příslušnou směrnicí EU a judikáty Evropského soudního dvora, navíc zatím není vůbec ujasněna.

Dokazují to prvotní jednání o podobě novely, jichž se zástupci pojišťovny Generali spolu s dalšími partnery zúčastnili na Ministerstvu pro místní rozvoj. Mluvilo se zde například o zřízení garančního fondu a institutu bankovní záruky.

Garanční fondy jsou ale v zemích, kde fungují, dlouhodobě ztrátové,“ upozorňuje Štefan Tillinger. „A bankovní záruky v podobě, jak si je představuje Asociace cestovních kanceláří České republiky, by zase v případě krachu pravděpodobně nestačily ani na návrat turistů do vlasti, natož na jejich odškodnění,“ varuje Tillinger.

 

Generali 

Zdroj: Generali

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články