Glosa Roberta Stejkory: Zkoušky, kam se podíváš. Mají však smysl?
29.11.2019
Spektrum
V rámci regulace v oblasti finančního poradenství je povinností finančních poradců, kteří chtějí sjednávat konkrétní produkty, absolvovat relevantní zkoušku, kterou potvrdí svou odbornost. V současné době je třeba složit 3 zkoušky (a na čtvrtou je termín do konce roku 2020). Tohle je pochopitelně něco, co všichni vědí, já se nicméně chci tímto článkem zamyslet nad smyslem prokazování této odbornosti.
Reagujete na komentář
Matador, 5. 12. 2019
PROČ
Jsem obchodn v největší pojišťovně u nás, již 41 roků. Absolutně nechápu význam těchto zkoušek pro letité a loajální lidi, kteří jsou i několik desitiletí v branži. V testech jsou otázky, které nikdy nebude nikdo potřebovat znát. Klientovi je to zcela jedno. Stejně mu nemůžeme ani doporučit kam má své peníze investovat. Klientovi mohu dát vysvětlení 10ti větami. 1. dobrý den, 2. jaké máte přání, 3. prosím OP, 4. prosím o vyplnění invest. dotazníku, 5. kliente vyšel vám váš profil takto, další otázky skoro nemohu odpovědět např. kam mám tedy pane finanční poradce dát svoje peníze = zde je zapotřebí zahájit bobříka mlčení , 6. vyplníme žádost a sdělíme platební údaje, 7, 8, 9, už mě skoro nic nenapadá snad jen mohu vám nabídnou kávu? 10. děkuji vám a přeji hezký den , nashledanou . Jednoduše a stručně řečeno. Chápu, že je třeba udělat selekci ve " finančních poradcích" vzniklých během jednoho víkendu na školení, ale proč se musí zbytečně buzerovat dlouholetí a stabilní prodejci!!!
PROČ
Jsem obchodn v největší pojišťovně u nás, již 41 roků. Absolutně nechápu význam těchto zkoušek pro letité a loajální lidi, kteří jsou i několik desitiletí v branži. V testech jsou otázky, které nikdy nebude nikdo potřebovat znát. Klientovi je to zcela jedno. Stejně mu nemůžeme ani doporučit kam má své peníze investovat. Klientovi mohu dát vysvětlení 10ti větami. 1. dobrý den, 2. jaké máte přání, 3. prosím OP, 4. prosím o vyplnění invest. dotazníku, 5. kliente vyšel vám váš profil takto, další otázky skoro nemohu odpovědět např. kam mám tedy pane finanční poradce dát svoje peníze = zde je zapotřebí zahájit bobříka mlčení , 6. vyplníme žádost a sdělíme platební údaje, 7, 8, 9, už mě skoro nic nenapadá snad jen mohu vám nabídnou kávu? 10. děkuji vám a přeji hezký den , nashledanou . Jednoduše a stručně řečeno. Chápu, že je třeba udělat selekci ve " finančních poradcích" vzniklých během jednoho víkendu na školení, ale proč se musí zbytečně buzerovat dlouholetí a stabilní prodejci!!!