Bizarní pojišťovácké případy: Popálená třísla i prostřelený zmrzlinový stánek


			Bizarní pojišťovácké případy: Popálená třísla i prostřelený zmrzlinový stánek
25.12.2023 Tiskové zprávy, Škody

Pojistit si své podnikání? Mnoho živnostníků to vnímá jako zbytečnost. Stát se přitom může cokoliv. Podívejte se na několik kuriózních případů, které Direct pojišťovna v rámci pojištění podnikatelů řešila.

V České republice je pojištěných jen něco kolem 8 % podnikatelů, tedy zhruba každý jedenáctý. Důvodů pro takto malá čísla je jistě víc, jedním z nich je stará dobrá víra, že mně se nic stát nemůže. Kuriózní případy, které řešila Direct pojišťovna, přitom ukazují, že stát se může opravdu cokoliv. „I ten nejzodpovědnější podnikatel prostě neuhlídá všechno“ připomíná mluvčí Direct pojišťovny Nela Maťašeje.


Mohlo by vás zajímat: V čele AČPM pokračuje Ivan Špirakus


Pozor, pálí to!

Depilace, epilace, horký i studený vosk, cukrová pasta… To je jen několik málo cest, jakými si dnes můžete nechat upravit své intimní partie. „Přesně tuto službu nabízela i naše klientka-kosmetička. A mnoho let úspěšně. Jednoho dne se na ni ale obrátila jedna ze zákaznic. Stěžovala si, že má po depilaci třísel horkým voskem popáleniny prvního stupně a po kosmetičce chtěla náhradu škody,“ popisuje případ Maťašeje.

Kosmetička kontaktovala Direct pojišťovnu s prosbou o pomoc. Hájila se tím, že pokud se procedura jmenuje „Depilace horkým voskem“, pak musí být přeci jasné, že to bude pálit. „Naši právníci kosmetičku vyzpovídali a zjistili, že před zákrokem neupozornila zákaznici na fakt, že vosk je horký. A zároveň připustila, že zrovna v tomto případě mohla být teplota vosku vyšší, než je ta předepsaná,“ dodává mluvčí.

Zdánlivé detaily způsobily, že klientka skutečně za popálení zákaznice nesla odpovědnost. „Odškodnění jsme tedy popálené zákaznici vyplatili a kosmetička od té doby své klientky upozorňuje na fakt, který je sice pro ni naprosto samozřejmý, ale pro jiné lidi být nemusí: horký vosk pálí,“ podotýká mluvčí Direct pojišťovny.


Mohlo by vás zajímat: ČAP Insurance talk: U mikrofonu Jan Matoušek


Zmrzlinu, nebo život?

Jeden by řekl, že výroba a prodej zmrzliny je byznys, kde člověku nehrozí žádné nebezpečí – snad kromě přejezení se mraženou pochoutkou. Opak může být pravdou, i zde panuje tvrdý konkurenční boj. O tom se přesvědčil další klient Direct pojišťovny, který provozuje zmrzlinový stánek.

Jednoho rána totiž přišel do práce a objevil prostřelené okenní sklo. Průstřel skla pod nápisem Prodej zmrzliny může skutečně vypadat jako vzkaz od znepřátelené větve nějaké mafiánské famílie, rozlousknout tenhle oříšek byl ale úkol pro policii. „My jako pojišťovna jsme díky tomuto případu pochopili, že si spousta podnikatelů nepojišťuje majetek, protože si prostě myslí, že je v jejich oboru nic neohrožuje,“ podotýká mluvčí Direct pojišťovny.

Víte, co je APE Bar?

Dalším případem, který v Direct pojišťovně řešili, byla škoda na APE Baru, což je zkratka pro APEROL BAR = bar, kde si můžete koupit aperol a další drinky. V případě tohoto klienta měl APE Bar podobu roztomilého autíčka-tříkolky se zvedacími boky. A v tom byl kámen úrazu – ony zvedací bočnice se v případě tohoto autíčka nezvedaly. „Opravit je v servisu nebyl problém, debata vznikla spíš nad správnou definicí APE Baru. Je to vozidlo? Je to movitá věc? Z jakého pojištění by se měla tato škoda vyplatit? Vzhledem k tomu, že APE Bar nemá registrační značky, je vedený jako movitá věc. Poté, co jsme vyřešili tohle, bylo už proplacení faktury ze servisu otázkou hodin,“ vysvětluje mluvčí Maťašeje.


Mohlo by vás zajímat: UNIQA pojišťovna ve třetím čtvrtletí 2023 posílila v Česku o 5,7 %


Když je klient podvodník

Odcizení vína a hotovosti přímo z vinného sklípku je tragédie jak pro majitele sklípku, tak pro místní komunitu konzumentů vína. Správně nastavené pojištění ale může tragické dopady zmírnit. „Právě proto nás kontaktoval náš klient-vinař s tím, že mu ze sklípku ukradli víno za čtvrt milionu korun a 20 000 Kč v hotovosti. Měli jsme protokol od policie, ze kterého jasně vyplývalo, že byl vinař skutečně okraden a pojišťovna by mu měla vyplatit škodu,“ popisuje případ mluvčí Direct pojišťovny.

Pracovníkům pojišťovny se ale na celém případu něco nezdálo. Podle policejního protokolu vnikl pachatel do sklípku tak, že odvrtal zámky – a to je velmi netradiční způsob vloupání. Navíc – ve sklípku bylo krásně uklizeno, jako by se tam snad nikdo ani nevloupal. Krádeže si nikdo kolem nevšiml – což je v oblasti, kde každý ví o všem, co se kde šustne, přinejmenším zajímavé. „Úplně největší vykřičník na nás křičel u faktu, že vinař přišel o víno a hotovost v částkách, jaké se blížily limitu, na který měl sjednanou svou pojistku. Sdělili jsme svá podezření policii. Ta si našeho klienta předvolala k dovysvětlení a on se přiznal, že si vše vymyslel,“ říká Maťašeje.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články