Při transformaci provozních modelů sázejí finančníci na celém světě na automatizaci v zájmu snížení nákladů a zvýšení efektivity. Ekonomická stránka tohoto zavádění je na straně efektivity přesvědčivá: zvýšení úspory nákladů v řádu 10-15 %, v případě všestranné a navzájem propojené automatizace dokonce 30-50 %.
Na vysoce konkurenčním poli plném nových výzev hledají finanční instituce dodatečné možnosti, jak se dobrat přes čisté zvýšení efektivity k novým hodnotám. Studie Capgemini zjistila, že 45 % finančních ústavů věří, že internetoví giganti jako jsou Google, Facebook nebo Amazon, se stanou v nejbližších pěti letech jejich hlavními konkurenty.
Mohlo by vás zajímat: Adrenalin a úrazové pojištění: Co na to pojišťovny?
To je zcela určitě důvod, proč sledují směr postupného přesunu k inteligentní automatizaci, protože v zájmu budoucího úspěchu jsou nezbytné vyšší objemy obratu a současně vyšší spokojenost zákazníků.
Inteligentní automatizace je definována jako správná kombinace robotické automatizace procesů, umělé inteligence a optimalizace obchodního modelu a obchodních procesů. Vše musí být nasazeno ve vzájemné souvislosti, aby bylo možné dosáhnout strategických obchodních cílů.
Mohlo by vás zajímat: Deset let od krize. Jak se připravit na tu příští?
Automatizace je definována jako aplikace software k řešení vysokoobjemových, opakujících se a pravidelných úloh založených na známých vzorcích, v rámci nichž se využívají strukturovaná data, pro jejichž dosavadní zvládnutí byl potřebný člověk.
Poněkud překvapivě vyzněly výsledky pro různé země světa: V implementaci inteligentní automatizace jsou nejdál Indie, Velká Británie a Švédsko. Podíl organizací, které ji zavedly nebo zavádějí v plném rozsahu, je v těchto státech 17, resp. 13 a 13 %. Teprve na dalším místě jsou USA, které dosáhly podílu 11 %, stejně jako Španělsko. Naopak Německo, Nizozemí nebo Francie nedosahují ani průměrné světové hodnoty, která činí aktuálně 10 %.
Komentáře
Přidat komentář