Poradenství má být poskytováno zaměstnanci HypoVereinsbank a pojišťovacími poradci Allianz. Osobní poradenství chce Allianz doplnit digitálními službami. Pojistné smlouvy, které byly uzavřeny klienty banky s pojišťovnou Ergo, mají zůstat podle slibu Allianz nadále v účinnosti.
Tato výměna pojišťoven souvisí pravděpodobně i s tím, že v létě 2016 pojišťovna Ergo oznámila, že pošle pojistné kmeny klasického životního pojištění do interního podnikového run-off, které je definováno například jako „situace, kdy pojišťovna již neuzavírá nové pojistné smlouvy (tj. zastavila obchodní činnost), ale nadále vyplácí pojistné plnění z dříve uzavřených pojistných smluv“. Pojistné v pojištění osob se u pojišťovny Ergo snížilo za prvních devět měsíců roku 2016 o 3,3 %. Již v roce 2015 obchodní produkce značně poklesla. Zmíněna výměna je tedy další úder „roztřesenému“ životnímu pojistiteli. Součinnost mezi Ergo a HypoVereinsbank existovala od roku 2001.
Pokud jde o Allianz, ta spatřuje v kooperaci s HypoVereinsbank možnost dále rozšířit svoji už tak silnou pozici na trhu. Stejný cíl sleduje i HypoVereinsbank, samozřejmě v jiném segmentu trhu, ale navíc předpokládá zvýšený potenciál v oblasti výnosů, zejména pak chce vylepšit své příjmy z provizí.
HypoVereinsbank je dceřinou společností italské banky UniCredit, která chce vyjít z krize největším navýšením kapitálu v historii italského národního hospodářství, a to ve výši 13 mld. EUR. Za účelem získání kapitálu prodala například svoje polské bankovní účasti polskému pojistiteli PZU a svého správce majetku Pioneer společnosti Amundi.
Komentáře
Přidat komentář