Asistenční společnost pomůžou i o Vánocích


			Asistenční společnost pomůžou i o Vánocích
25.12.2017 Pojistný trh, Škody

Nejen jednotky Integrovaného záchranného systému jsou připraveny pomáhat i o Vánocích lidem v nouzi. Pohotovost drží i desítky lidí a call centrech asistenčních společností, stovky řemeslníků a posádek odtahových vozidel. Zabouchnuté dveře, vytopená koupelna z prasklého vodovodního potrubí, i problémy na cestách, to jsou nejčastější situace, které vás mohou potrápit i o Vánocích.

Přestože podle statistiky České asociace asistenčních společností (ČAAS) je nutná během vánočních svátků pouze třetina asistenčních zásahů oproti průměru, jsou takové události v tuto sváteční dobu zvlášť nepříjemné. V minulém roce pomohly asistenční společnosti během tří vánočních dnů v téměř 1700 případech a odbavily zhruba 4000 telefonátů. 

O Štědrém dnu a následujících svátečních dnech má službu v call centrech čtyřech největších asistenčních společností působících v ČR (Europ Assistance, Global Assistance, Allianz Worldwide Partners a Euro-Center Prague) cca 130 lidí. Několik stovek techniků, řemeslníků, posádek asistenčních vozidel a odborníku drží pohotovost na telefonu. Statisticky nejvíce se na ně během Vánoc obrací lidé o pomoc s nepojízdným vozidlem (85 % procent zásahů) a v 13 % případů se jedná o problémy v domácnosti řešené v rámci domácí asistence. 

Bezpečně dojedete na svátky za rodinou

Zima dokáže potrápit řidiče i o Vánocích, nejčastěji vyjíždí technici asistenční služby k autonehodám, poruchám motoru nebo nefunkční autobaterii, v závislosti na počasí jsou pak i problémy se zamrzlým palivem a defekty pneumatik.

„Klientka odjížděla po obědě z práce domů připravit vše na Štědrý večer, ve spěchu si však zamkla klíčky od vozu s kabelkou ve voze.  Musela se vrátit zpět do kanceláře, odkud si zavolala asistenční službu. Náš technik přijel na místo za 33 minut, během patnácti minut vozidlo odemkl. Klientka měla z pojištění hrazenu cestu technika, nikoli však jeho práci. Technik se však rozhodl klientce odměnu za práci neúčtovat, když už jsou ty Vánoce. Spokojeně se rozjeli do svých domovů k vánočnímu stromku,“ představuje jeden z vánočních případů Marek Jaroš, ředitel asistenční společnosti Global Assistance.


Mohlo by vás zajímat: Kompromisní řešení. EK akceptuje posun účinnosti IDD


Ať vás nevykolejí ani prasklé potrubí 

Podle ČAAS drží během vánočních svátků pohotovost okolo 300 řemeslníků, aby zasáhli především u havarijních stavů, jako prasklé potrubí, rozbitý kotel apod. „Klientka nás kontaktovala s žádostí o zajištění elektrikáře. V obývacím pokoji se jí totiž uvolnila část lustru a ze stropu zůstal viset kabel, který byl těsně nad vánočním stromkem. Klientka potřebovala závadu co nejdříve odstranit, protože se bála možného vzplanutí vánočního stromku nebo úrazu. Okamžitě jsme na místo poslali elektrikáře, který provedl nutnou opravu,“ říká Zbigniew Macura, provozní ředitel Allianz Worldwide Partners pro ČR a SR, a člen ČAAS.

Jiný vánoční příběh doplňuje Marek Jaroš z Global Assistance: Zatímco tatínek šel s dětmi na vánoční procházku, aby maminka měla prostor vše dobře připravit, došlo k následujícímu sledu událostí. Maminka s hrůzou zjistila nemalou kaluž teplé vody na podlaze v koupelně, která zvěstovala problém a mohla zkazit Štědrý den nejen jim, ale i sousedům pod nimi. Prasklo vodovodní vedení teplé vody těsně u vodoměru a louže se začala rychle zvětšovat. Ve stresu vyběhla maminka k sousedce s žádostí o pomoc, ale nedopatřením zabouchla dveře do bytu s klíčem z vnitřní strany. Duchaplný tatínek se obrátil na naši asistenční společnost. Současně jsme vyslali oba techniky – zámečníka i instalatéra, kteří dorazili během 40 minut na místo takřka současně. Po rychlém otevření zabouchnuté domácnosti instalatér opravil vadný díl vedení a po necelých dvou hodinách mohla rodina spokojeně zasednout ke štědrovečerní tabuli.“ 


Mohlo by vás zajímat: Martin Žáček: Pojišťovnictví čelí generačnímu paradoxu


„Na Štědrý den v dopoledních hodinách praskla naší klientce v bytě vodovodní trubka.  Paní kromě svého bytu částečně vytopila celý 12ti patrový panelový dům až po sklep, přičemž mokré byly i pojistky a musela být vypnuta elektřina v celém domě. Vypadalo to na zkažené Vánoce jak pro naši klientku, tak pro její sousedy v domě. Paní ale naštěstí měla sjednané pojištění asistenčních služeb ke své domácnosti. Kromě zajištění instalatéra a opravy vodovodního potrubí v bytě klientky jsme zajistili elektrikáře, vysušení elektrické skříně a jističů a samozřejmě kontrolu elektrického vedení, aby nedošlo ke zkratu či k vyhoření elektřiny v celém domě. Díky naší rychlé asistenci se Štědrý večer naší klientky i celého domu nakonec povedlo zachránit,“ říká Vladimír Fuchs, viceprezident České asociace asistenčních společností a ředitel asistenční společnosti Europ Assistance.

Hezké Vánoce bez stresu i v zahraničí 

V období Vánoc narůstá počet zdravotních asistencí v zahraničí, neboť lidé cestují mimo ČR za příbuznými apod. Na cestovní asistenci se zaměřuje asistenční společnosti Euro-center Prague, kde během letošních Vánoc bude pracovat 60 pracovníků call centra. V případě přetížení linek má asistence několik operátorů v pohotovosti na mobilním telefonu a pro konzultace komplikovaných případů.

Na Štědrý den, brzy ráno, naše asistenční služba obdržela telefonát od klienta, který byl i s těhotnou partnerkou na návštěvě u rodiny ve Vídni. Partnerka musela být převezena okamžitě do nemocnice, kde miminko předčasně porodila. O pár dní později jsme miminko transportovali zpět do ČR sanitou v inkubátoru za doprovodu neonatologa,“ představuje jeden „vánoční dáreček“, který pomohla nadělit asistenční společnost klientovi Libor Diepolt, viceprezident ČAAS a ředitel asistenční společnosti Euro-center Prague.

Zdroj: Česká asociace asistenčních společností

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články