„Česká republika je první zemí skupiny Generali, kde přesun datových center úspěšně skončil. V současné době již naši IT experti na celý systém dohlíží a spravují ho na dálku z Prahy,“ říká ředitel IT provozu pojišťovny Petr Štengl s tím, že v průběhu „akce“ nedošlo k jakémukoliv plošnému výpadku IT služeb pojišťovny, drtivá většina z řešených migračních chyb prý byla vyřešena v řádu desítek minut od nahlášení.
Cílem přesunu IT infrastruktury do společného datového centra bylo vedle úspory nákladů také sjednocení a zefektivnění některých procesů, jako třeba přechod na bezpapírový oběh interních dokumentů. Generali přesouvá svá datacentra na dvě místa v Evropě: do Cách v Německu a do italského Mogliano Veneto nedaleko Benátek.
Takový přesun v Evropě ještě neproběhl
Svým rozsahem se podle vyjádření techniků České pojišťovny jednalo o největší přesun infrastruktury nejen v Česku, ale i v rámci Evropy. Do projektu prý bylo investováno 7500 „člověkodní“, což je přibližně celoživotní práce jednoho člověka. Tým, který se na projektu podílel, čítal více než 460 lidí. Přesun trval zhruba jedenáct měsíců, technici přesunuli téměř 1200 aplikací běžících na více než 1300 serverech.
Pojišťovna celý projekt realizovala vlastními silami, takzvaně inhouse. „Ve finálních fázích projektu to znamenalo téměř nepřetržitý monitoring stability všech klíčových aplikací a schopnost v případě již drobného výkyvu vše neprodleně vyřešit,“ vysvětlil proces Štengl.
Komentáře
Přidat komentář