A jak se to dělá? Jenoduše. Základem je nedodržení bezpečné vzdálenosti. Poté obvykle následuje prudký náraz do zadní části vpředu jedoucího auta. Podle pojišťovny Admiral již pojistné nároky, plynoucí z takto inscenované a vždy stejně opakované srážky dosáhly částky 500 miliónů liber.
Pojišťovny hradí nejen opravu automobilu, případnou totální škodu, ale i zranění cestujících.
Dodržovat vzdálenost
Ředitelka pojišťovny Admiral Sue Longthorn tvrdí: „Na výpadovkách si mnoho řidičů nenechává dostatečný odstup od auta, jedoucího před ním. Když jeho řidič začne prudce a náhle brzdit, narazí mu do zadní části.“
Ředitelka dodala, že si vybudovali pro výzkumné účely vlastní areál, v němž se jezdí velmi pomalu. Lidé tak mají tendenci podlehnout frustraci a řidiči se tak stávají příliš agresivní. A vzhledem k tomu je mnohem větší nebezpečí, že narazí do auta, které jede před ním.
Celosvětové představení
Vedení pojišťovny Admiral dodává, že počet nehod tohoto druhu roste. Je nad slunce jasné, že pro podvodníky je to nejjednodušší takovou nehodu „zrežírovat“.
Podvodníci vyrážejí do hustého provozu, řítí se na křižovatky a tam náhle a naráz brzdí. To obvykle způsobí řetězovou srážku, protože do zadní části narazí auto, jeho řidič něco takového vůbec nečekal, a podobně je na tom i následující řidič, atd. atd.
Pojistná událost se mnohdy týká velkého počtu aut. Všechny pojišťovny ohlásily rostoucí počet pojistných podvodů tohoto druhu.
Podle Sue Longthorn přijdou pojistné podvody pojišťovnu na 3 miliardy liber ročně. Výsledkem je zvyšování pojistného. Pro každou pojistku to znamená zdražení o 40 liber…
Insurance Times
Komentáře
Přidat komentář