Produktová novinka! Na rakouském trhu lze krýt reputační rizika

Produktová novinka! Na rakouském trhu lze krýt reputační rizika
Produktová novinka! Na rakouském trhu lze krýt reputační rizika
9.8.2018 Pojistný trh

Nová exkluzivní nabídka ze strany společnosti Greco JLT v Rakousku má jednak poskytovat prevenci vzniku reputačního rizika, stejně jako adekvátní reakci na situace, kdy už škoda na image firmy vznikne. Makléřská společnost hlavně zdůrazňuje, že jedním z hlavních účelů pojištění je krýt ztráty obratu. Pojistné částky mohou šplhat až do 25 milionů eur.

„V minulém roce jsme vedli řadu diskusí s manažery a velkými značkovými společnostmi v nejrůznějších branžích. Přitom jsme vnímali, že reputační riziko je pro ně velkým tématem,“ vysvětlil motivaci vývoje takového krytí Christian Oppl z představenstva Greco International AG, odpovědný za obchod.

Dobrá pověst podniku se stává stále více relevantním ekonomickým faktorem. Podle řady výzkumů je 20 až 60 % hodnoty firmy – podle jejího zaměření a významu – spjato s reputací.


Mohlo by vás zajímat: Atradius: Ekonomický vývoj v asijsko-pacifickém regionu


Různé příčiny, různé následky

Ztráta image a související snížení hodnoty značky mohou mít za následek například snížení obratu, pokles kurzu akcií, negativní dopad na důvěryhodnost a bonitu, snížení atraktivity jako zaměstnavatele nebo menší šanci na získání dalších zakázek.

Různorodé jsou i možné příčiny, proč náhle firma utrpí reputační otřes. Těmi mohou být například závadný produkt nebo nedostatečný servis (problémy s kvalitou), nedostatky v pracovním prostředí a podmínkách k práci, případy korupce, narušení ochrany dat nebo ekologické škody.


Mohlo by vás zajímat: Kybernetické bezpečnost: Co přináší certifikace ISO 27001?


Negativní zvěsti se šíří rychleji

Vzhledem k rozmanitosti příčin, v nichž vězí reputační rizika, je příprava na takové situace komplikovaná. Je tomu tak i proto, že v současné době se špatné zprávy šíří lavinovitě a rychle, zejména díky vlivu sociálních médií, případně fenoménu „fake-news“.

Uvést do oběhu negativní informace je nyní snadné, což zvyšuje riziko ztráty dobré pověsti během chvilky. Podle makléřů Greco se více než dvě třetiny krizí rozšíří v současné době během 24 hodin.

„Nedojde-li ihned po vypuknutí takového „skandálu“ k jasné reakci, jež je empatická a situaci přiměřená, a není-li celá situace řízena krizovým managementem, vznikne systematická krize důvěry v danou značku, což samozřejmě zvyšuje provozní ztrátu,“ upozorňuje na zkušenosti z praxe Christian Oppl.


Mohlo by vás zajímat: Jaké emoce vzbuzují pojišťovny u Rakušanů?


Co lze pojistit

Makléřská společnost Greco tak přichází s novým produktem na trh, který má podchytit právě takové nebezpečné situace spojené s reputačním rizikem. Ve spolupráci s Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS) byla novinka vyvinuta a nyní ji Greco nabízí exkluzivně v Rakousku.

V oblasti prevence nebezpečných situací může pojistník využívat různých služeb. Na startu lze změřit výchozí hodnotu reputace firmy a během smluvní doby průběžně kontrolovat, zda se neodchyluje nežádoucím směrem. Během speciálních workshopů může být shromážděno a popsáno preventivní know-how.

Na druhé straně poskytne produkt servis i v reakci na už nastalou pojistnou událost, mimo jiné krizové a PR poradenství. Nově lze pojistit i určitý rámec ztráty obratu, je-li podmíněna právě poškozením image a převyšuje-li předem stanovený únosný rámec.


Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Co červenec dal


Pojistné částky

Základní pojistná částka může dosáhnout až 25 milionů EUR. Kolik taková ochrana stojí, záleží na rizikových poměrech toho kterého subjektu. A ty se mohou velmi lišit. Nicméně samo Greco hovoří o tom, že pojistné se pohybuje od 10 000 EUR směrem vzhůru. Nabídka míří na všechny branže, žádná není výslovně vyjmuta.  Zástupci Greco očekávají, že letos sjednají prvních několik smluv. Spíše jim jde o to, upevnit na trhu vědomí, že něco takového lze, a navázat kvalifikovaný dialog o možných rizicích tohoto druhu.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS