Slavia: Neauditované účetnictví CK FIRO-tour významně zpomaluje její likvidaci!


			Slavia: Neauditované účetnictví CK FIRO-tour významně zpomaluje její likvidaci!
16.9.2021 Škody

Slavia pojišťovna už od klientů cestovní kanceláře FIRO-tour a.s, která na našem trhu podnikala tři desetiletí, obdržela více než šest tisíc žádostí o pojistné plnění v objemu více než 200 milionů korun. Zatím vyplatila více než 100 mil. korun a očekává, že další výplaty pojistného plnění bude v následujících dnech posílat také klientům, kteří od cestovky měli vouchery s platností do konce tohoto roku.

Od vyřizování úpadků jiných cestovních kanceláří se řešení problémů CK FIRO-tour a.s. liší, protože tato cestovní kancelář stále doposud úpadek nevyhlásila. Rozhodnutí o tom, že klientům začne jejich problémy vyřizovat, padlo v samotné pojišťovně.


Mohlo by vás zajímat: 2Q 2021: MetLife vykázal čistý zisk 3,4 mld. $. Prudential Financial 2,2 mld. $


„Už na jaře jsme udělali vstřícné gesto a zahájili vlastní šetření této cestovní kanceláře, které skončilo s konstatováním, že jde o úpadek,“ tvrdí generální ředitel Slavia pojišťovny Karel Waisser. „Díky tomu jsme mohli začít k pohledávkám klientů vůči cestovce přistupovat jako k pojistné události, po které následuje výplata peněz,“ doplňuje Waisser.

Zdroj: Slavia pojišťovna, YouTube

Netradiční situace byla způsobena také tím, že CK FIRO-tour a.s. vyřešení svých problémů posunovala v souvislosti s „covidovým“ mimořádným moratoriem na splácení dluhů. Rychlé řešení podobných úpadků předpokládá stoprocentní informování svých klientů. A to v tomto případě chybělo. Účetní data této CK navíc nebyla už více než dva roky auditována.

Jde totiž o smluvní vztah mezi cestovní kanceláří a pojišťovnou, nikoliv mezi pojišťovnou a jednotlivými klienty cestovky,“ vysvětluje Karel Waisser. „Jinak řečeno, pojišťovna vyřizuje pojistnou událost cestovní kanceláře, i když její peníze nakonec putují k jejím klientům.“


Mohlo by vás zajímat: Spory kolem Nord Stream 2 zažehnány. Vrátí se pojišťovny?


Podle mluvčí Slavie pojišťovny Martiny Lambert může pojišťovna nároky vyplatit vždy až po potvrzení nároků klientů ze strany samotné CK FIRO-tour a.s. S tím souvisí i to, že u některých výplat nebylo možné dodržet tříměsíční lhůtu pro odeslání peněz. Pojišťovně totiž stále chyběly dokumenty.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články