Asistenční společnosti pomohou v zimě až 5 tisícům turistů


			Asistenční společnosti pomohou v zimě až 5 tisícům turistů
19.12.2017 Tiskové zprávy

Během loňské zimní sezony pomohly české asistenční společnosti cca 5 tisícům českých turistů se zdravotními problémy, které je potkaly během jejich zimní dovolené v zahraničí. Nejčastěji šlo o vyhledání zdravotnického zařízení, poskytnutí finanční garance zdravotnímu zařízení, právní pomoc, zajištění převozu horskou službou či vrtulníkem a repatriaci zpět do ČR.

Mezi nejoblíbenější zimní destinace Čechů patří tradičně lyžařská střediska v Rakousku, Itálii, Francii a na Slovensku. Loňskou zimu zajišťovali podle České asociace asistenčních společností (ČAAS) její členové téměř 5 tisíc zásahů pro české klienty pobývající v zahraničních zimních střediscích. „Ve většině případů jsme poskytovali finanční garanci zdravotnickému zařízení či lékaři za ambulantní ošetření klienta. V 10 % případů jsme pak řešili přímo hospitalizaci klientů a v 13 % případů bylo naším úkolem zajistit transport klienta do zdravotnického zařízení, a to jak helikoptérou, sanitkou nebo taxi,“ doplňuje podrobnosti Libor Diepolt, viceprezident ČAAS a ředitel asistenční společnosti Euro-center.

Jak Vám pomůže asistence při úrazu či nemoci na zimní dovolené

Při plánování pobytu v zahraničí radí odborníci pamatovat vždy na pojištění léčebných výloh a pečlivé prostudování pojistných podmínek a výluk podle druhu sportů, kterým se budete chtít věnovat. Například vysokohorská turistika nebo lyžování mimo vyznačené tratě mohou být často pojištěné jen za příplatek a v základním balíčku pojištění zahrnuté nejsou.


Mohlo by vás zajímat: Analýza ČAP: Převaha autonomních vozidel už za 20 let


Součástí cestovního pojištění je také asistenční služba, která vám po telefonu pomůže např. najít nejbližší zdravotnické zařízení, přivolá zdravotnickou službu přímo na místo úrazu apod., prostě poskytne „první pomoc“ v nouzi. „Zajímavostí je, že především pro naše nejmenší klienty často poskytujeme na horách službu House call doctor, tedy zajištění návštěvy lékaře přímo v ubytovacím zařízení a vyšetření nemocného přímo v místě jeho pobytu,“ říká Marek Jaroš, ředitel asistenční společnosti Global Assistance o službě, která vloni pomohla desítkám lidí.

Pracovníci call centra vám poradí s dalším postupem a budou s vámi komunikovat v českém jazyce. Zajistí ošetření v nejbližším vhodném zdravotnickém zařízení či přivolají pomoc přímo na místo. V případě cizího zavinění si vezměte kontakt na viníka, a horskou službu, pokud vás přepravuje ze sjezdovky do nemocnice. Z ošetření si vždy uschovejte lékařskou zprávu a případné doklady o provedených platbách souvisejících s úrazem a ošetřením. Asistenční služby si sjednáte buď samostatně nebo jako součást cestovního či úrazového pojištění.


Mohlo by vás zajímat: Video: Výbuch plynového terminálu v Rakousku


Na zimní dovolenou vyrážejí Češi nejčastěji autem

Na lyžařskou dovolenou volí čeští turisté dopravu především vlastním autem. „Řidiči by neměli zapomenout na autopojištění a prostudovat si rozsah poskytovaných asistenčních služeb,“ vysvětluje Vladimír Fuchs, viceprezident České asociace asistenčních společností a ředitel asistenční společnosti Europ Assistance. Zvolená asistence by měla pokrýt i případy nefungující baterie, zamrzlé nafty a podobné situace, které mohou kvůli nízkým teplotám na horách motoristy potkat. Před samotnou cestou doporučují odborníci nechat zkontrolovat stav vozidla v autoservisu.

Průměrné ceny zásahů v Rakousku, Německu, Itálii, Francii a na Slovensku

Svoz vrtulníkem do nemocnice

58 000 – 120 000 Kč

Zásah horské služby

15 000 Kč

Ambulantní ošetření zlomeniny bez operace

10 000 – 25 000 Kč

Žebříček 10 nejčastěji poskytovaných zdravotních asistencí:

  • garance úhrady platby za ošetření anebo za hospitalizaci
  • zajištění zásahu horské služby
  • vyhledání lékařského ošetření
  • zajištění repatriace zpět do ČR
  • pomoc při vystavení náhradních cestovních dokladů při jejich ztrátě či odcizení
  • překladatelské služby
  • zapůjčení náhradního sportovního vybavení při odcizení zavazadel z vozidla
  • zajištění finanční zálohy v případě ztráty zavazadel
  • zajištění náhradní dopravy, případně ubytování
  • vyslání opatrovníka a ubytování členů rodiny
  • zaslání léčiv a jiných zdravotnických potřeb
Zdroj: Česká asociace asistenčních společností

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články