Součástí cestovního pojištění jsou bezplatné asistenční služby. Linku Generali Assistance využilo v loňském roce přes 1300 klientů. 71 z nich bylo v zahraničí hospitalizováno, u další 30 byl zajišťován převoz do ČR. K nejběžnějším problémům patřily s necelými 20% potíže zažívacího traktu, s 18% dále potíže dýchacích cest a s 10% se na třetí místo dostaly asistence informačního charakteru. Například o poloze nejbližšího zdravotnického zařízení, zdravotních rizicích v dané destinaci, či způsobu řešení vzniklé situace.
Z jednotlivých destinací zasahovala asistenční služba v loňském roce nejčastěji v Řecku a to v 18% všech případů. O druhou příčku se společně dělí ČR a Egypt se 17%. Třetí zemí je s 11% Bulharsko. Překvapivě až na čtvrtém místě je se 6% zásahů nejoblíbenější prázdninová destinace českých turistů, Chorvatsko.
Před návštěvou lékaře v zahraničí doporučujeme našim klientům kontaktovat asistenční službu na lince Generali Assistance +420 221 586 666 a konzultovat postup. To samé platí i při vzniku pojistné události. Důležité je nikde nenechávat doklady jako zástavu. Při hospitalizaci v zahraničí by měly doklady, mobilní telefon s nabíječkou, kartička cestovního a zdravotního pojištění vždy zůstat u pacienta. Jejich absence případy velice komplikuje.
Velice často se setkáváme s nedostatečnými dokumenty, které jsou potřebné pro likvidaci z pojištění zavazadel nebo odpovědnosti. V případě zavazadel je nutné informovat se u dopravce a sepsat protokol. Pokud se jedná o krádež zavazadel je potřeba kontaktovat policii, ubytovatele, apod.
U pojištění odpovědnosti je nezbytně nutné zajistit svědky události a nepodepisovat nic čemu nerozumím! Tyto případy se vyskytují především při vycestování do Alpských zemí, kde se někteří právníci snaží pod tlakem okolností dotlačit lidi k podpisům dokumentů, které jim následně mohou způsobit problémy na celý život.
Vyhledá-li klient v zahraničí lékaře a náklady na ošetření si hradí sám, je nezbytně nutné, aby si vyžádal kompletní lékařskou zprávu, kde jsou uvedeny následující položky:
-
jméno klienta
-
identifikační údaje
-
datum ošetření
-
příčina návštěvy u lékaře
-
klinický nález
-
diagnóza
-
výsledky všech vyšetření, která lékař provedl
-
léčba
-
účet, ze kterého je patrné, jaké služby byly lékařem poskytnuty a účtovány.
V některých případech je pro ošetření a léčbu nutná kompletní zdravotní dokumentace klienta, kterou vede jeho praktický lékař v České republice. V současnosti, kdy se klade důraz na ochranu osobních údajů, což je samozřejmě dobře, však lékaři vyžadují písemný souhlas klienta se sdělením údajů třetí straně – asistenční službě na lince Generali Assistance. Doba řešení případů se tím prodlužuje. Ideálním variantou je v tomto případě stažení formuláře VZD – Výpis ze zdravotní dokumentace z internetových stránek www.generali.cz (sekce ke stažení), jeho vyplnění a předání praktickému lékaři před odjezdem.
V případě vycestování do USA doporučujeme přibalit k potřebným dokladům také vyplněný formulář ROMIF - Release Of Medical Information Form, dále jen ROMIF. Jedná se o dokument, který je nutné podepsat ze strany klienta pro vydání zdravotnické dokumentace (lékařské zprávy) asistenční službě. V Evropě zatím není tolik vyžadován, v USA je to však naprostý standard. Bez jeho podepsání klientem se zdravotnické zařízení "odmítá o čemkoliv bavit". I tento formulář je možné stáhnout z internetových stránek www.generali.cz (sekce ke stažení).
Komentáře
Přidat komentář