Pak už věci dostaly profesionální spád. Call centrum nejprve provedlo registraci případu, ověřilo platnost pojištění, a hned poté následovala konzultace s lékařem Europ Assistance. Ten si nechal od matky podrobně vysvětlit, jak Petrovi je, jak dlouho má vyrážku a jak vyrážka vypadá. Matka si navíc nebyla jistá, zda má jít v Egyptě se synem k lékaři, nebo to bude stačit až po návratu do České republiky. Vracet se rodina měla až za dva dny.
Takový je jeden z typických případů, kdy začíná jednat lékař asistenční služby. V tomto případě se lékařka spojila telefonicky s matkou a z rozhovoru vyplynulo, že zřejmě půjde o plané neštovice.
"Jde o zcela banální onemocnění, ale na cestách se situace komplikuje, protože pacient s nemocí nesmí cestovat - plané neštovice jsou totiž vysoce nakažlivé. Mohly by je dostat i těhotné, pro které jsou velmi nebezpečné," vysvětlila lékařka asistenční služby Europ Assistance Jana Ježková a dodala, že po telefonu v žádném případě pacienty neléčí, pouze dávají klientům doporučení, na které zdravotnické zařízení zajít, aby byla diagnóza potvrzena. V našem případě lékař potvrdil, že skutečně jde o plané neštovice, takže malý Petr nemohl za dva dny cestovat společně s rodinou domů.
Bylo nutné prodloužit pobyt o 10 dnů, takže matka se synem zůstala dál v zahraničí. Domů odletěl pouze otec s jedním synem. Ale i to mělo háček: pro mladšího syna bylo nutné zajistit náhradní cestovní doklad ve spolupráci s konzulátem tak, aby mohl s otcem odcestovat v původním termínu.
Co všechno dokážou asistenční služby
Asistenční služby ve spolupráci s cestovní kanceláří zajistily matce se synem náhradní ubytování a po skončení karanténní doby také náhradní let domů. A samozřejmě kontrolu před odletem, zda již Petr skutečně může nastoupit do letadla, aniž by nakazil další cestující.
Asistenční služba poskytla rovněž garanci za ošetření lékaři i garanci nákladů za ubytování, náhradní let i náhradní cestovní doklady.
Náklady za náhradní let i ubytování se mohou pohybovat okolo 50 000 korun, ale může to být i víc.
V zahraničí je snaha vydělat
Lékařské postupy v České republice a v zahraničí se neshodují. Potvrzují to případy úrazů během zimní dovolené v rakouských Alpách. V Rakousku lékaři operují nejraději ihned - je to "stroj na peníze". Lékař po operaci vyinkasuje 5 000 eur a dál ho už nic nezajímá.
U nás doma je obvyklé, že lékaři zvažují operaci i v odloženém termínu a výsledky jsou lepší.
A co je nejdůležitější: pacient, který je v péči asistenční služby, od samého počátku ví, co ho čeká, jaký zákrok lékaři dělají a co bude následovat dál. Komunikuje se emailem, SMS i telefonicky. I z těchto důvodů není dobré si před odjezdem na dovolenou zablokovat příchozí hovory! Sice ušetříte, ale všechno vyřešit prostřednictvím SMS přece jen nejde...
Čísla na závěr
Společnost Europ Assistance registrovala za loňský rok v České republice celkem 2 300 000 klientů a 836 000 vozidel ve všech asistenčních programech. Provedla 23 691 asistenčních zásahů. V oblasti cestovní asistence realizovala celkem 7 373 zásahů, 527 hospitalizací a 261 repatriací.
Komentáře
Přidat komentář