„Před 100 lety musely pojišťovny kalkulovat platby ročně,“ vysvětluje ředitel Market Managementu Allianz pojišťovny Martin Podávka. „Neměly počítače, neznaly automatizovaný platební styk a tak vysoký počet platebních operací by za rok prostě nezvládly. V posledních letech se ale situace změnila. Finanční částky hlídají počítačové programy, a není proto nejmenší důvod neumožnit měsíční platbu. Ani měsíční platba s přirážkami, oproti roční, nedává smysl. Za co by tedy měly ty přirážky být?“ ptá se Podávka.
Možná namítnete, že důvodem je třeba vyšší rizikovost klientů s měsíční platbou. Pokud si někdo uzavírá pojištění kvůli tomu, aby mohl udělat pojistný podvod, pak bude chtít zaplatit na počátku co nejmenší částku. Proč ale trestat přirážkou všechny klienty, kteří chtějí platit měsíčně? Vyšším pojistným totiž pojišťovna tento problém nevyřeší, pouze tak přiznává, že slušní klienti doplácejí na podvody ostatních.
Mohlo by vás zajímat: OK GROUP a PETROF aneb když má spolupráce dobrý zvuk
„Pokuty“ za měsíční platby s přibývajícím automatizovaným způsobem placení zmizí a naopak začnou přicházet slevy. Opakovaná úhrada z platební karty bude soupeřit s inkasem nebo českým specifikem SIPO. Možná ale jenom postačí dát pojišťovně souhlas, aby mohla dostávat peníze přímo z účtu banky. Představa, že nás někdo nutil platit pojistné na celý rok dopředu, už za deset let bude vyvolávat jenom úsměv na tváři.
Komentáře
Přidat komentář